PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wymiana przedniej szyby to już nie tylko mechanika, ale i elektronika

Autor: wnp.pl (PIM)
22-12-2017 17:57 |  aktualizacja: 22-12-2017 19:40
Wymiana przedniej szyby to już nie tylko mechanika, ale i elektronika

Ponad 40 proc. wymian lub napraw przednich szyb wymaga specjalistycznej wiedzy technicznej w zakresie kalibracji kamer i czujników.

Fot. Materiały prasowe

Wykorzystanie zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę, wykorzystujących kamery, radary i sensory powoduje, że wymiana przedniej szyby przestała być prostą czynnością. Wymaga nowego skalibrowania wszystkich umieszczonych na niej lub za nią czujników. Co piątą naprawę trzeba przez to korygować.

Nowoczesne szyby przednie stają się coraz ważniejsze z punktu widzenia budowy i bezpieczeństwa samochodu, gdyż wiele inteligentnych systemów wspomagania kierowcy działa za pomocą kamer i czujników umieszczonych w szybie.
W pojazdach Nissana są to systemy hamowania awaryjnego, rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny tempomat, ale także zarządzanie temperaturą wnętrza, akustyką oraz wykrywaniem deszczu i natężenia światła.

- Szkło używane we współczesnych samochodach ma przed sobą wyjątkowe zadanie – ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznej pracy inteligentnych systemów wspomagających kierowcę w zaawansowanych technologicznie pojazdach, takich jak nowy Nissan Leaf czy Nissan Qashqai. To jednak oznacza, że naprawy wykonywane przy tym elemencie są bardziej skomplikowane - mówi Jean-Christophe Mercier, wiceprezes ds. obsługi posprzedażnej w Nissan Europe.

Ponad 40 proc. wymian lub napraw przednich szyb wymaga specjalistycznej wiedzy technicznej w zakresie kalibracji kamer i czujników. W przypadku 90 proc. wymian przednich szyb w ramach ubezpieczenia poprawne wykonanie usługi naprawy i kalibracji ma krytyczne znaczenie w kontekście bezpieczeństwa klienta i integralności pojazdu. Przesunięcie czy niewielka zmiana kąta „patrzenia” kamer i czujników może mieć wpływ na poprawność działania systemów, które są odpowiedzialne za poziom bezpieczeństwa, np. układu awaryjnego hamowania.

Ma to szczególne znaczenie przy czujnikach zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) a także technologiach umożliwiających autonomiczną jazdę, takich jak ProPILOT.

Według Nissana co najmniej jedna piąta wszystkich napraw szyb przednich w branży samochodowej wymaga prac korygujących, związanych z kalibrowaniem czujników.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

20 913 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

727 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP