Nowe modele, 8 mln aut rocznie i poprawa rentowności - to podstawowe elementy nowej strategii Volkswagena
Wszystkie osiem marek należących do grupy, w tym między innymi hiszpański Seat, były w ub.roku rentowne. Dzięki temu roczny zysk netto Volkswagena zwiększył się o 50 proc., do 4,12 mld euro, operacyjny o 40%, do 6,15 mld i obroty o 3,8%, do 108,9 mld.
Niemcy uruchomili program "Strategia 2018", aby walczyć z Toyotą o prymat na świecie. Oprócz wysypu nowych modeli i sprzedaży 8 mln aut w 2011 r. głównym celem strategii jest systematyczna poprawa rentowności spółki o 10% rocznie.
Volkswagen zamierza umocnić swą pozycję w Niemczech, na najważniejszych rynkach w Europie i w Ameryce Płn. Do lata zapadnie decyzja o lokalizacji za oceanem nowej montowni, która będzie mogła wytwarzać 100-150 tys. aut rocznie.
Szefa VW Martina Winterkorna cieszy zwiększanie przez Porsche udziałów w VW. - Samochody Porsche tworzyły historię motoryzacji, są od dawna związane z Volkswagenem. Powstaje teraz grupa otwierająca nową epokę - podkreślił i powtórzył zamiar prześcignięcia Toyoty do 2018 r. W styczniu i lutym 2008 r. sprzedaż aut całej grupy wzrosła o 10,5% do 952 tys., co pozwala zakładać wyższy zysk operacyjny i wyższe obroty w całym roku.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wyścig nowości: VW vs Toyota