PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wysyp innowacji w Audi SQ7 TDI

Autor: wnp.pl (AG)
13-03-2016 21:39
Wysyp innowacji w Audi SQ7 TDI
fot. Audi

435 Koni Mechanicznych i moment obrotowy 900 Nm - nowe Audi SQ7 TDI to najmocniejszy SUV z silnikiem Diesla. Przekonstruowana jednostka 4.0 TDI wykorzystuje światową nowość: elektrycznie napędzaną sprężarkę. Samochód ma zużywać 7,4 l paliwa na 100 km.

Motor V8 czerpie moc z 3 956 ccm pojemności. Dwie turbosprężarki załączają się selektywnie, zgodnie z koncepcją ładowania stopniowego, ponieważ przy niższym i średnim obciążeniu spaliny dopływają tylko do jednej z nich. Druga turbina włącza się przy wyższych obciążeniach. Elektrycznie napędzana sprężarka (EAV), zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów, uzupełnia pracę dwóch turbosprężarek, dając zryw przy ruszaniu. Nowy SUV rozwija moc 435 KM i moment obrotowy 900 Nm w przedziale 1 000 - 3 250 obr./min.. Przyspieszenie 0 - 100 km/h ma być możliwe w 4,8 sek, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Wg. norm Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEFZ), samochód ma spalać 7,4 l paliwa na 100 km. Odpowiada to emisji 194 g CO2 na km.

W nowym Audi SQ7 TDI, po raz pierwszy na świecie, seryjnie zamontowano elektrycznie napędzaną sprężarkę (EAV). Dodatkowa moc generowana przez EAV wspiera silnik 4.0 TDI podczas startu i przyspieszania przy niskich obciążeniach. Kierowca odczuwa ten proces jako zwiększoną dynamikę bez turbodziury. Sprężarkę umieszczono blisko silnika, w ścieżce wylotowej powietrza z intercoolera. Ponieważ EAV nie potrzebuje energii spalin do wytwarzania ciśnienia może rozpocząć pracę w dowolnym czasie, co rozwiązuje problem tradycyjnych słabości klasycznych turbosprężarek. Dzięki takiemu rozwiązaniu turbodziura przeszła do historii. EAV w czasie krótszym niż 250 milisekund dostarcza silnikowi energii ładowania potrzebnej do dynamicznego generowania mocy. Napędzane kompaktowym silnikiem elektrycznym koło kompresji rozpędza się do prędkości 70 000 obrotów na minutę. Motor 4.0 TDI generuje siłę bez zauważalnego opóźnienia - ma ona być osiągana natychmiast po dodaniu gazu.

Po raz pierwszy w Audi z silnikiem Diesla, zastosowano tu także zamontowany po stronie zaworów wydechowych system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system (AVS). Po stronie zasysającej i po stronie wydechowej, na wałku rozrządu znajdują się po dwie krzywki przypadające na jeden zawór. Po stronie z zaworami ssącymi jedna krzywka w połączeniu z EAV wspiera ruszanie pojazdu z miejsca, a druga poprawia napełnienie cylindrów i tym samym moc przy wyższych obrotach. System AVS po stronie z zaworami wydechowymi umożliwia załączanie drugiej turbosprężarki. System ładowania sekwencyjnego kontroluje obie turbosprężarki. Przy niskich obrotach silnika pracuje tylko jedna z nich, a przy wyższych obrotach i obciążeniach dodatkowo aktywuje się druga.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


71 776 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 233 473 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 614 ofert w bazie

OFERTY SZKOLEŃ

Kategorie szkoleń: przemysł, nieruchomości, handel, branża spożywcza

Szkolenia dla branży medycznej i farmaceutycznej

Szkolenia dla samorządów

2 708 193 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP