PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wyzwania prawne dla bliskiej ery pojazdów elektrycznych

Autor: ANNA STANCZYK
03-06-2017 10:01 |  aktualizacja: 03-06-2017 10:30

Coraz bardziej uciążliwym problemem w miastach jest nienaturalne zjawisko atmosferyczne nazywane smogiem (od angielskich słów smoke - dym i fog - mgła). Ostatni raport Światowej Organizacji Zdrowia (ang. World Health Organization, WHO), dotyczący zanieczyszczenia powietrza na świecie (WHO Airpollution Report), porównuje wskaźnik jego zanieczyszczenia (PM10 i PM2,5) w 795 miastach w 67 państwach w latach 2008-2013.

Przewidywany zakres zmian w prawie to:
  • przygotowanie Krajowych ram polityki rozwoju paliw alternatywnych w związku z Dyrektywą 2014/94/UE, która nakłada na państwa członkowskie obowiązek opracowania krajowych ram polityki w zakresie rozwoju rynku w odniesieniu do paliw alternatywnych w sektorze transportu i rozwoju właściwej infrastruktury,
  • integracja pojazdów elektrycznych z siecią oraz wskazanie instrumentów rozwoju infrastruktury ładowania.

Krajowe ramy polityki rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych, przekazane pod obrady Rady Ministrów, są dokumentem wskazującym cele i instrumenty wsparcia rynku i infrastruktury energii elektrycznej oraz gazu ziemnego, stosowanych w transporcie drogowym oraz wodnym.

Krajowe ramy zawierają:
  • ocenę stanu i możliwości rozwoju rynku paliw alternatywnych w sektorze transportu,
  • określenie celów infrastruktury: - ładowania pojazdów elektrycznych, - tankowania gazu ziemnego (CNG, LNG), - rynku pojazdów napędzanych tymi paliwami,
  • propozycje instrumentów niezbędnych do osiągnięcia celów Krajowych Ram o raz Planu Rozwoju Elektromobilności, instrumenty zmieniające bądź ustanawiające nowe przepisy techniczne oraz instrumenty podatkowe, wskazanie instrumentów wsparcia finansowego dla infrastruktury i rynku pojazdów,
  • wykaz aglomeracji, w których mają powstać punkty ładowania pojazdów elektrycznych i punkty tankowania CNG.

Dalsze zapowiadane zmiany to wprowadzenie ograniczenia liczby pojazdów spalinowych. Krajowe ramy nie nakładają jednak na przedsiębiorców nowych obowiązków. Wymiana floty przez przedsiębiorców powinna następować w sposób naturalny. Jedynie w przypadku przedsiębiorców realizujących usługi publiczne proponowane jest nałożenie na nich obowiązku wykorzystania pojazdów niskoemisyjnych.

W tym etapie powinno również nastąpić powołanie Operatora Informacji Pomiarowej, czyli instytucji odpowiedzialnej za agregowanie i udostępnianie informacji o zachowaniach wszystkich użytkowników sieci elektroenergetycznej, przy czym przygotowywana regulacja powinna uwzględniać bezpieczeństwo danych poprzez wdrożenie standardów bezpieczeństwa ochrony danych pomiarowych i zasad bezpieczeństwa teleinformatycznego.

Ustawa o elektromobilności powinna określić zasady sprzedaży usługi ładowania pojazdów elektrycznych, działania podmiotów na rynku paliw alternatywnych oraz informowania konsumentów, a także przepisy techniczne dotyczące infrastruktury transportu elektrycznego i gazu ziemnego (CNG i LNG).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

34 109 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

738 933 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 883 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP