PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zakłady Opla mniej wydajne od fabryk PSA. Czy będą zwolnienia?

Autor: wnp.pl/PAP
18-09-2017 10:52
Zakłady Opla mniej wydajne od fabryk PSA. Czy będą zwolnienia?

Grupa PSA poinformowała, że przejęcie pozwoli zaoszczędzić 1,7 mld euro dzięki synergii w zakupach i w kosztach rozwoju.

Fabryki francuskiego koncernu motoryzacyjnego PSA są bardziej wydajne od zakładów Opla i Vauxhalla - uważa prezes PSA Carlos Tavares. Szef koncernu odwiedził niedawno fabryki Opla w Niemczech i Hiszpanii, aby ocenić ich prace.

PSA niedawno weszło w posiadanie marek Opel i Vauxhall, po tym jak odkupiła je od General Motors.
Francuzi chcą zwiększyć oszczędności i podnieść rentowność.
Oznacza to, że przyszłość niektórych z fabryk Opla jest niepewna.



- Różnice, które dostrzegłem są całkiem duże. (...) To co do tej pory widziałem pozwala mi stwierdzić, że fabryki PSA są bardziej produktywne i wydajne niż zakłady Opla - mówił dziennikarzom Tavares podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Odniósł się tym samym do niedawnej wizyty w zakładach Opla w Russelsheim i Saragossie.

Poza nimi Opel ma jeszcze fabryki w Ellesmere Port (Wielka Brytania), Luton (Wielka Brytania), Eisenach (Niemcy) i w Gliwicach. Produkuje również jednostki napędowe w Austrii, Niemczech i na Węgrzech.

Zobacz 1112 największych firm przemysłowych w Polsce (jedyny taki raport w polskim internecie)


Jak podkreśla portal Automotive News Europe, przyszłość niektórych z tych fabryk jest niepewna ponieważ PSA chce korzystać ze wspólnych platform i jednostek napędowych w ramach powiększonego o Opla koncernu. Dzięki temu Francuzi chcą zwiększyć oszczędności i podnieść rentowność.

W drugim kwartale br. strata Opla powiększyła się do ok. 250 mln dolarów z 210 mln w pierwszym kwartale. Każdego dnia roboczego firma traci ok. 4,7 mln dolarów - wynika z obliczeń portalu Automobilwoche.

Czy będą zwolnienia?


Podczas targów we Frankfurcie Tavares nie wspominał o potencjalnych zwolnieniach lub zamykaniu fabryk Opla. Prezes PSA informował jednak, że obecnie Opel zatrudnia ok. 3 tys. inżynierów, którzy pracowali głównie nad projektami dla General Motors.

PSA, właściciel marek Peugeot, Citroen i DS, współpracuje z Oplem i Vauxhallem od 2012 r. Owocem tej kooperacji są m.in. cztery modele Opla. Na początku sierpnia GM i PSA poinformowały, że francuski koncern motoryzacyjny PSA sfinalizował przejęcie Opla i Vauxhalla od General Motors za 1,3 mld euro. Tym samym powstał drugi co do wielkości, po Volkswagenie, producent samochodów w Europie. Oprócz zakupu marek samochodowych, PSA wraz z francuskim bankiem BNP przejmie filię finansową GM za 900 mln euro.

W wyniku transakcji powiększona grupa PSA osiągnie 17-procentowy udział w europejskim rynku. Plan rozwoju koncernu zakłada wygenerowanie nadwyżki w przepływach pieniężnych w działalności operacyjnej do 2020 r. Dotąd Opel i Vauxhall od lat przynoszą straty - tylko w ub. roku General Motors Europe miał stratę 257 mln euro, a łączne straty liczone od 16 lat osiągnęły sumę 12,5 mld euro.

Grupa PSA poinformowała, że przejęcie pozwoli zaoszczędzić 1,7 mld euro dzięki synergii w zakupach i w kosztach rozwoju. Opel liczy na 2-procentową marżę operacyjną do roku 2020, która ma się zwiększyć do 6 proc. przed rokiem 2026.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 327 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP