Zamiast magazynować lepiej stanąć

Zamiast magazynować lepiej stanąć
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Moto-koncerny nie chcą zastawiać przyfabrycznych placów autami, których nikt nie chce kupić, i wstrzymują produkcję. Przykładów ostatnio mieliśmy aż za dużo.

Od lutego do lipca przyszłego roku taśmy montażowe w głównej fabryce Seata będą zatrzymane nawet na 29 dni - ogłosiła hiszpańska firma z grupy Volkswagena, która już od października ogranicza produkcję i zwalnia robotników. "Gazeta Wyborcza" zebrała wszystko razem i wymienia: przerwy do 60 dni w produkcji aut w Hiszpanii planuje też Renault, a hiszpańska fabryka Forda stanie na 21 dni. Zdaniem dziennika "El Pais" kryzys uderzył już w 50 tys. pracowników hiszpańskiej motoryzacji.

Do połowy przyszłego roku fabryki Skody będą pracować tylko cztery dni w tygodniu - zapowiedziała czeska firma z grupy VW. Skoda wstrzymywała produkcję już w październiku i listopadzie, a od 19 grudnia fabryki firmy w Czechach stają na 3 tygodnie.

Fiat niemal na miesiąc zatrzymał swoje fabryki we Włoszech. Kryzys Fiata uderza w co najmniej 200 tys. zatrudnionych we Włoszech - szacują związkowcy koncernu. W samym Turynie, gdzie jest centrala Fiata, pracę okresowo straci 40 tys. ludzi, w tym 10 tys. pracowników samych zakładów Fiata. A co z polską fabryką włoskiego koncernu? - Na razie nie planujemy przerw produkcyjnych - powiedział nam rzecznik Fiat Auto Poland Bogusław Cieślar. Nie wiedział jednak, czy przerw w produkcji nie planują polskie zakłady z grupy, produkujące części samochodowe.

A właśnie w polskich dostawców koncernów samochodowych kryzys bije już bez litości. Aż 1200 z 1650 pracowników zakładu w Ostrzeszowie zwolni niemiecka firma Leoni, producent kabli samochodowych. Zwolnienia grupowe zapowiedziały firmy Cooper Standard Automotive i Eaton Polska oraz niemiecki producent ciężarówek MAN. Co najmniej 700 osób zatrudnionych na kontraktach terminowych zwolnił w Częstochowie koncern TRW Polska. Część firm w ogóle zwija interesy w Polsce. Fabrykę w Świdnicy zamyka amerykański koncern Remy Automotive (pracę straci 360 osób), a niemiecka firma ISE Industries zamyka zakład w Ciechanowie (pracę straci 188 osób).

Do przygotowania przez UE pomocy dla motoryzacji zaapelował rząd Francji. - Powinniśmy pomyśleć o działaniach na rzecz restrukturyzacji pewnych sektorów gospodarki, zanim będzie za późno. Nie możemy siedzieć z założonymi rękami, kiedy inni działają - powiedziała minister finansów Francji Christine Lagarde, nawiązując do szykowanej przez USA pomocy dla amerykańskiej motoryzacji. Już w ub.tygodniu prezydent Nicolas Sarkozy ogłosił, że budżet Francji na wsparcie motoryzacji da 1,8 mld euro. Rząd Szwecji na wsparcie motoryzacji zaoferował prawie 3 mld euro, a rząd Hiszpanii - 800 mln euro.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zamiast magazynować lepiej stanąć

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!