Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo aż o jedną piątą zmniejszyło koszty wprowadzenia swoich akcji na giełdę. Spółka podała, że emisja kosztowała 37,3 mln zł, prawie 10 mln zł taniej, niż szacowano w połowie września.
W grupie inwestorów indywidualnych było też sześciu członków zarządu gazowego koncernu, którzy kupili od 10,6 tys. do prawie 48,3 tys. akcji spółki. Jednak wiceprezes PGNiG Paweł Kamiński, który odpowiada za finanse spółki, już w dniu debiutu na giełdzie sprzedał wszystkie prawa do akcji PGNiG, które kupił.
Pula 350 mln akcji PGNiG dla krajowych inwestorów instytucjonalnych została rozdzielona między 1871 podmiotów. Akcji nie dostał jeden z inwestorów, który złożył zapis w ofercie publicznej.
W komunikacie PGNiG nie wyjaśniono, dlaczego część inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych z kraju nie dostała akcji mimo złożonego zapisu.
Ze sprzedaży nowych akcji w cenie 2,98 zł za sztukę do kasy PGNiG wpłynęło 2 mld 682 mln zł. Część tych pieniędzy zostanie przeznaczona na opłacenie rachunków za emisję. Ile kosztowała? Według gazowego koncernu koszty emisji wyniosły 37,3 mln zł. Z tej kwoty przygotowanie i przeprowadzenie oferty pochłonęło ok. 12 mln 123,5 tys. zł, sporządzenie prospektu emisyjnego - ok. 11 mln 884, 5 tys. zł, a promocja oferty - 5 mln 554 tys. zł.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PGNiG zaoszczędziło na giełdowym debiucie