Z ofensywą zimy w Europie zbiegła się premiera kolejnego pojazdu w gamie Mercedes-Benz Vans - Vito 4x4. Napęd na cztery koła ma zapewniać przyczepność na pokrytych śniegiem lub lodem nawierzchniach, a także na placach budowy czy nieutwardzonych drogach. Vito 4x4 kompletuje gamę nowego Vito, który dostępny jest z napędem na przednią, tylną i obie osie.
Architektura napędu Vito 4x4 bazuje na tylnonapędowym modelu z automatyczną skrzynią biegów z konwerterem momentu obrotowego oraz elektronicznie sterowanym rozdziałem siły hamowania. Od strony technicznej jest blisko spokrewniona z rozwiązaniami stosowanymi w osobowych Mercedesach. Moment obrotowy jest rozdzielany w skrzyni rozdzielczej i kierowany do kół obu osi za pośrednictwem centralnego dyferencjału w stosunku 45:55. Za dystrybucję siły napędowej odpowiada elektroniczny system kontroli trakcji 4ETS, połączony z układami ESP i ASR. Jeśli jedno lub więcej kół straci przyczepność, 4ETS ma osobno przyhamować każde z nich i w ciągu milisekund skierować dodatkowy moment obrotowy do kół dysponujących dobrą trakcją. W ten sposób osiągnięty został efekt działania napędu z trzema blokadami dyferencjałów. Podobnie jak we wprowadzonych już wariantach Vito, standardowe wyposażenie Vito 4x4 obejmuje takie systemy wspomagające jak monitorowanie zmęczenia kierowcy czy asystent bocznego wiatru. Czteronapędowy van ma gwarantować odpowiednie właściwości jezdne podczas holowania przyczepy na śliskiej nawierzchni.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Zimowa premiera Vito 4x4