Rośnie popularność opon zimowych w Polsce. Obecnie ich udział w sprzedaży wszystkich opon do samochodów osobowych wynosi 47 proc.
Według badań polscy kierowcy mają coraz wyższe wymagania co do właściwości opon i przedkładają je często przed cenę produktu.
O ile w roku 2001 sprzedaż tańszych opon o niższych indeksach prędkości Q (do 160 km/h) i T (do 190 km/h) stanowiła około 93 proc., a droższych opon o indeksie H (do 210 km/h) wynosiła 7 proc. oraz indeksie V (do 240 km/h) - 0,3 proc., to pięć lat później udział ogumienia o indeksach Q i T spadł do 88 proc., a udział opon droższych o indeksie H zwiększył się do 11 proc. oraz o indeksie V do 1 proc.
W najdroższym segmencie pojawiły się też opony zimowe o niespotykanych kilka lat wcześniej rozmiarach 18 i 19 cali.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: "Zimówki" coraz popularniejsze