W 2010 r. fabryki zlokalizowane w Polsce wyeksportowały łącznie 3 385 autobusów o dmc>5 t. To o 592 mniej niż w rok wczesniej (-14,88%). Najwięcej autobusów trafiło do Niemiec i Szwecji.
To pierwszy tak wyraźny spadek eksportu autobusów odnotowany na przestrzeni ostatnich 6 lat, informuje forma JMK Analizy Rynku Transportowego. Trend jest związany ze spadkiem popytu na nowe pojazdy użytkowe na prawie wszystkich europejskich rynkach. Dane ACEA za 11 miesięcy 2010 r. wskazywały na ponad 10% spadek sprzedaży autobusów na wszystkich europejskich rynkach, w tym także strategicznych: francuskim, niemieckim, greckim czy hiszpańskim. Tradycyjnie głównymi odbiorcami autobusów z Polski są Niemcy i Szwecja. Trzecim najpopularniejszym kierunkiem była w ub.r. Norwegia, a czwartym - Francja. Na liście rankingowej zabrakło odleglejszych krajów, takich jak Zjednoczone Emiraty Arabskie (dominowały w latach 2008 i 2009), czy Grecji, która mocno zaistniała na eksportowej mapie w 2009 r. Zdecydowana większość autobusów została wyeksportowana do "starych" państw Unii Europejskiej.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Zmniejszył się eksport autobusów z Polski