Rodzina Mitsubishi Outlandera - znana dziś głównie za sprawą popularnego wariantu PHEV plug-in - ma za sobą 15-letnią historię, której zwieńczeniem są wyniki sprzedaży. Trzy kolejne generacje tego modelu sprzedały się na większości rynków świata w liczbie ponad 1,5 mln egz. (od czerwca 2001 r. do sierpnia 2016 r.). Właśnie rusza sprzedaż w Chinach
- generacja 1 : określenie "crossover - po raz pierwszy w branży (koncept ASX - 2001 r.);
- generacja 2: wszechstronna globalna architektura MMC segmentu C/D o nazwie "Project Global" (2005 r.);
- generacja 3: opracowany przez MMC elektryczny, hybrydowy układ napędowy typu plug-in (Outlander PHEV w 2012 r.).
ASX - samochód koncepcyjny pokazany podczas salonu Detroit Auto Show 2001 - był prekursorem pierwszej generacji Outlandera ("Airtrek" w Japonii).
Outlander ciągle odgrywa kluczową rolę dla MMC, prezentując wraz z modelem MY16 nową koncepcję wizualną nazwaną "Dynamic Shield", wprowadzoną jesienią 2015 r.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: 1,5 dekady Outlandera