Elektryczne autobusy marki Solaris - dostarczone do odbiorców w kilkunastu krajach Europy - przejechały już w 10 mln km. Wielkopolski producent poinformował, że dotąd dostarczył lub zebrał zamówienia na blisko 400 pojazdów elektrycznych.
Premiera pierwszego bateryjnego Urbino miała miejsce w 2011 roku. Dotąd Solaris dostarczył do odbiorców ok. 200 autobusów elektrycznych, połowa z nich jeździ w Polsce. Ma zamówienia na następne blisko 200 takich pojazdów. W grudniu spółka podpisała umowę na dostawę 21 autobusów elektrycznych z poznańskim przewoźnikiem. MPK Poznań dostanie je do końca lutego 2020 roku.
- W niecałą dekadę po premierze seryjnie produkowane Urbino electric oferują te same możliwości operacyjne co autobusy spalinowe, nie emitując przy tym szkodliwych spalin i pozostając najbardziej przyjaznymi środowisku autobusami. Ewolucja elektrycznych napędów od napędu trolejbusowego, poprzez hybrydowy, a w końcu napędzany wyłącznie energią pochodzącą z baterii, została zwieńczona uznaniem ekspertów branżowych i nagrodą dla najlepszego autobusu roku 2017 - Bus of the Year - poinformowała we wtorek spółka z podpoznańskiego Bolechowa.
Spółka wskazała przy tym, że według prognoz ekspertów w roku 2030 w Europie napęd elektryczny znajdzie się w niemal połowie nowych autobusów, a silniki spalinowe będą zamontowane w 7 proc. Autobusy elektryczne są bardziej ekonomiczne w eksploatacji, nie generują hałasu oraz szkodliwych emisji i to w nich Solaris upatruje przyszłość transportu miejskiego, coraz bardziej wzmacniając ten segment produkcji.
Solaris to czołowy w Europie producent pojazdów komunikacji miejskiej. Do tej pory firma dostarczyła do 32 państw blisko 17 tys. pojazdów. Produkty Solaris Bus & Coach SA były wielokrotnie nagradzane za jakość i innowacyjność w Polsce i na świecie.