Centralne zakłady marki Skoda w Mladá Boleslav, od 1905 r. opuściło już 12 milionów samochodów. Obecnie z taśm produkcyjnych zjeżdża tam 6 modeli: Octavia, Octavia Combi, Fabia, Fabia Combi, Rapid i Rapid Spaceback.
W ostatnich latach Skoda poczyniła ogromne inwestycje w modernizację i rozwój fabryki w Mladá Boleslav w ramach ofensywy nowej kampanii modelowej. Obecnie budowana jest tam nowa tłocznia nadwozi - do początku 2017 r. projekt ten pochłonie 86 mln euro. Z fabryki Mlada Boleslav pochodzi ponad połowa wszystkich samochodów wyprodukowanych przez czeską markę. Od momentu jej wejścia w skład Grupy Volkswagen w 1991 r., zakłady zostały poddane gruntownej modernizacji. Przez ten czas wyprodukowano tu 7,8 mln aut, z czego 3,3 mln stanowił model Fabia, 2,8 mln - Octavia, a ponad 309 tys. - Rapid. Zakłady w Mladá Boleslav odgrywają kluczową rolę w obecnej strategii modelowej Skody. Przeszły one jeden z najbardziej kompleksowych projektów modernizacji i rozrostu w swojej historii przed rozpoczęciem w 2012 r. produkcji modeli Octavia/Octavia Combi, Rapid/Rapid Spaceback i Fabia/Fabia Combi. Wydajność fabryki zwiększyła się z 800 do 1 200 aut dziennie. Zbudowano także nową nadwoziownię i zautomatyzowaną lakiernię. W 2013 r. pracę rozpoczęła nowa tłocznia. Na początku 2017 r. wesprze ją kolejna. Zakłady w Mladá Boleslav przy ul. Václava Klementa to fabryka Skody "par excellence". To tu rozpoczęła się 120-letnia historia czeskiego producenta, a niedaleko od współczesnych obiektów produkcyjnych, dwaj założyciele Skody, Václav Laurin i Václav Klement rozpoczęli produkcję rowerów w 1895 r., po czym zmienili profesję na motocykle i w końcu wyprodukowali pierwszy samochód w roku 1905. Dziś w Mladá Boleslav produkuje się nie tylko samochody i silniki benzynowe, ale i skrzynie biegów. Zakład angażuje ok. 15 tys. osób w sam proces produkcyjny. Poza główną fabryką, Skoda posiada także dwie kolejne placówki w Czechach, w miejscowościach Kvasiny i Vrchlabí. W pierwszej z nich wytwarza się modele Superb, Superb Combi i Yeti, w drugiej dwusprzęgłowe skrzynie automatyczne DQ 200 dla samochodów Skoda i pozostałych marek Grupy Volkswagen. Poza produkcją w Czechach Auta Skody wytwarzane są także w Chinach, Rosji i Indiach. Wybrane modele produkowane w zakładach ŠKODY w Mladá Boleslav: Lata 1905-1991 - 1906-1909: L&K typ B/B2/BS - 300 szt., - 1916-1925: L&K typ 200/205/210 - 1 200 szt., - 1922-1929: L&K typ 100/105/110/115/120/125/150 - 5 800 szt., - 1933-1947: Skoda Popular/Standard/Rapid/Favorit/911 - 26 600 szt., - 1946-1952: Skoda 1101/1102 - 52 500 szt., - 1959-1964: Skoda Octavia/Combi - 313 700 szt., - 1969-1976: Skoda 100/110 - 1 079 800 szt., - 1976-1989: Skoda 150/120/130 - 1 830 300 szt., - 1988-1994: Skoda Favorit/Forman - 848 800 szt. Okres 1991- październik 2015 - 1994-2000: Skoda Felicia/Felicia Combi - 850 000 szt., - 1996-2004: Skoda Octavia I - 838 000 szt., - 2004-2013: Skoda Octavia II - 1 334 100 szt., - 2012 - październik 2015: Skoda Octavia III - 633 600 szt., - 1999-2008: Skoda Fabia I - 1 736 600 szt., - 2006-2014: Skoda Fabia II - 1 384 400 szt., - 2014-październik 2015: Skoda Fabia III - 166 100 szt., - 2012–październik 2015: Skoda Rapid/Rapid Spaceback - 309 000 sztuk. źródło: Skoda
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.