W pierwszych trzech kwartałach 2013 r. Grupa Michelin odnotowała sprzedaż na poziomie blisko 15,3 mld euro. Oczekiwana poprawa sytuacji rynkowej przełożyła się na wzrost wolumenów sprzedaży w III kw. o 2%.
W związku z oczekiwanym wzrostem wolumenów sprzedaży w IV kwartale, Grupa Michelin podtrzymuje założenia określone na 2013 r. Na rynkach rozwiniętych popyt pozostaje ograniczony, z kolei na rynkach rozwijających się widoczny jest wzrost.
Ze względu na pogorszenie sytuacji na rynku walutowym, które nastąpiło w III kw. 2013 r. Michelin oczekuje większego od zakładanego na początku roku negatywnego wpływu kursów walutowych.
Grupa spodziewa się wzrostu zysku operacyjnego w ujęciu rok do roku o 150 mln euro, bez uwzględniania zdarzeń jednorazowych i efektu różnic kursowych. Aby zneutralizować niekorzystny wpływ kursów walutowych, Michelin przywiązuje szczególną uwagę do kontroli marż i kosztów.
W obecnym otoczeniu rynkowym Michelin potwierdza swój cel na 2013 r., tj. dodatnie przepływy pieniężne na poziomie 500 mln euro.
źródło: Michelin
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: 2% wzrostu Grupy Michelin