Umownie przyjmuje się, że wraz z debiutem Toyoty RAV4, w 1994 r. podczas Salonu Samochodowego w Genewie, narodził się segment SUV (Sport Utility Vehicle). Sprzedaż modelu w Japonii ruszyła w maju 1994 r., a w czerwcu dołączyły Europa, Afryka, Australia i Ameryka Łacińska. Pierwotne plany zakładały sprzedaż na poziomie 4 500 egz. miesięcznie, jednak kiedy w pierwszym miesiącu spłynęło ponad 8 000 zamówień, produkcja modelu została zwiększona dwukrotnie. Pierwszy SUV na świecie rozpoczął gwałtowny rozwój tego segmentu motoryzacji, który trwa nieprzerwanie do dziś.
DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: 20-lecie Toyoty RAV4