Bosch może pochwalić się 50 mln wyprodukowanych systemów Common Rail (CRS) do silników Diesla. Technologia, która zadebiutowała na rynku w roku 1997, zmieniła silnik wysokoprężny w nowoczesny i ekologiczny napęd. Dzięki CRS diesle zyskały większą moc, wyższy moment obrotowy, a ich praca stała się cichsza. Rozwiązanie pozwoliło także na obniżenie zużycia paliwa o 30%, a poziomu emisji spalin o ponad 95%.
System wtryskowy Common Rail oraz turbodoładowanie pomogły silnikowi Diesla odnieść sukces. Dziś wszyscy renomowani producenci samochodów na świecie stosują CRS produkcji Bosch. Przedsiębiorstwo produkuje komponenty do tych systemów wtryskowych w 15 fabrykach zlokalizowanych w Europie, Azji i Ameryce.
Ważnymi argumentami przemawiającymi za silnikiem Diesla są: mniejsze o 30% zużycie paliwa i niższy o 25% poziom emisji CO2 w porównaniu z autami wyposażonymi w napęd benzynowy. Dzięki wprowadzeniu we wrześniu '09 nowej normy Euro 5, poziom emisji NOx w silnikach Diesla będzie o 95% niższy niż w czasie, kiedy zapoczątkowano ustawodawstwo w zakresie kontroli spalin. To samo dotyczy emisji cząstek stałych, która w analogicznym okresie obniżona została o 97%.