Volkswagen zastosuje 7-biegową automatyczną przekładnię DSG w klasycznym kompakcie.
W momencie debiutu rynkowego w lutym przyszłego roku, nowa przekładnia będzie montowana w modelach z silnikiem 1.4 TSI. Producent obiecuje, że przyczyni się ona do obniżenia emisji CO2.
W Wlk.Brytanii, 5-drzwiowy VW Golf TSI z 7-biegową przekładnią DSG będzie kosztował niecałe 16 tys.funtów, czyli o ok 1300 funtów więcej od wersji z ręczną skrzynią biegów.
DSG, to skrót od Doppelkupplungsgetriebe, który oznacza, iż w jednej skrzyni zawarto dwa sprzęgła i dwa wały napędowe połączone sterownikiem Mechatronik. Zestawienie mechaniki i elektroniki, sprawia, iż w momencie włączenia np. "jedynki", "dwójka" już "czeka" w stanie gotowości w parze z drugim sprzęgłem.
W momencie idealnym do zmiany przełożeń, otwiera się sprzęgło "niższego" biegu przy jednoczesnym "zamknięciu" sprzęgła przełożenia wyższego . Efektem jest szybkie, w pełni komfortowe przełączanie w 40 milisekund, bez oczekiwania na nadwyżkę momentu obrotowego, tak jak w przypadku klasycznych przekładni automatycznych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: 7 biegów w Golfie