Skoda Auto świętuje 85-lecie fuzji z firmą Skoda Plzeň, po której otrzymała swą dzisiejszą nazwę oraz logo. Strategiczne partnerstwo trwało do 1945 r., kiedy rząd upaństwowił najważniejsze firmy przemysłowe.
20 lipca 1925 roku zlokalizowana w Mladá Boleslav firma połączyła się z Akciová společnost (wcześniej Škodovy Závody), mającą swoją siedzibę w Pilsen. W wyniku tej fuzji, wzrosło znaczenie oddziału Škody w Pilsen, którego działalność rozpoczęła się kilka lat wcześniej, w 1919 r. Przeniosła ona część produkcji dużych luksusowych limuzyn Hispano-Suiza, a zarysowana na rozległą skalę modernizacja fabryki umożliwiła rozpoczęcie produkcji seryjnej kilku nowych modeli.
Niezależna firma L&K (Laurin a Klement), została wycofana z rejestru firm pod koniec grudnia 1925 r., ale jej logo jeszcze przez kilka następnych lat widniało na osłonie chłodnicy kilku modeli i nawet zostało wzbogacone o dobrze znaną wszystkim uskrzydloną strzałę.
Podczas II Wojny Światowej, wszystkie firmy wchodzące w skład grupy Skoda zmieniły profil produkcji na zbrojeniowy. Po wojnie, 27 października 1945 r., firma została upaństwowiona i grupa Skody została podzielona na dwie odrębne firmy. - Pomimo kilku prób i propozycji, jakie wyszły z naszej strony, rząd zadecydował o tym, że współpraca między Mladá Boleslav i Pilsen jest już niepotrzebna - dodał Lukáš Nachtmann.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: 85 lat od fuzji Laurin & Klement i Skody