Seat jest pierwszym producentem samochodów, któremu udało się pomyślnie przejść wstępną procedurę oceny, stosowaną przez hiszpańskie Ministerstwo Przemysłu w celu potwierdzenia efektywności firmy w zakresie recyklingu. W praktyce, oznacza to, że firma może wydawać oficjalne certyfikaty, świadczące o tym, iż jej przyszłe modele, będą w 95% zdatne do odzysku materiałów i tym samym zgodne z wymaganiami obowiązkowej dyrektywy europejskiej 2005/64/WE w sprawie recyklingu pojazdów.
Certyfikat został przyznany tuż po zakończeniu audytu obiektów i procedur marki, przeprowadzonego przez Fundację na Rzecz Innowacji w Przemyśle - oficjalny organ hiszpańskiego Ministerstwa Przemysłu, Gospodarki i Turystyki. W raporcie końcowym uznano, że Seat ma strategię recyklingu, która może zagwarantować demontaż, ponowne użycie podzespołów i odzysk materiałów, a także wprowadziła specjalny, skuteczny system zarządzania.
Certyfikat jest wyraźnym potwierdzeniem zaangażowania firmy we wszelkie działania, przyczyniające się do ochrony środowiska. Przykładami są środki już podjęte przez firmę w celu ograniczenia do minimum emisji CO2 w produkowanych modelach, poprzez stosowanie odpowiednich technologii.
Inny przykład to zaprezentowany na salonie we Frankfurcie Seat Ibiza Ecomotive - ekologiczna wersja najpopularniejszego modelu marki, wyposażona w silnik 1.4 TDI 80 KM i zużywająca średnio 3,8 litra oleju napędowego na 100 km przy emisji CO2 poniżej 100 g/km. Marka chwali się, że to jej kolejny krok w dążeniu do tego, aby produkować pojazdy bardziej zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Nawiasem mówiąc, w całej Grupie Volkswagena to właśnie hiszpańskie modele mają najniższą średnią emisji CO2 (149 g/km w 2006 r.)
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: 95 % każdego Seata do recyklingu