Należące do General Motors marki Opel i Vauxhall, w 2013 roku zwiększyły swój rynkowy udział w Europie, a wyraźnie wpłynęła na to sprzedaż nowego, małego modelu Adam.
W Niemczech - na największym rynku samochodowym Unii Europejskiej - Opel podbił lekko swój udział do 7% (z 6,9%).
Wzrost jest tym bardziej istotny, że rynek motoryzacyjny w Europie w ub. roku znowu się mocno skurczył - o 25% lub 4,3 mln pojazdów, do poziomu z 2007 r. (wg analityków Moody Investors Service).
Oficjalnych informacji w tym zakresie jeszcze brak, bo ogólnoeuropejskie dane dotyczące sprzedaży poszczególnych marek nie zostały jeszcze opublikowane. Stowarzyszenie ACEA przekaże stosowne informacje 16 stycznia.
Peter Christian Kuespert, wiceprezes Opla ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej mówi, że na wynik marki wyraźny wpływ miało wprowadzenie miejskiego modelu Adam, którego sprzedaż przekroczyła oczekiwania. Tylko w Niemczech zarejestrowano 21 tys. szt. Adama a niewiele mniej kupiono subkompaktowego crossovera Mokka - ok. 20 tys.
Adam należy do kluczowego segmentu europejskich minisamochodów, gdzie konkuruje z takimi modelami jak: Fiat 500, Volkswagen Up i Renault Twingo.
źródło: Automotive News
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Adam pomógł Oplowi