Renault i Nissan świętują 14-lecie Aliansu. Został on zawarty w 1999 r. i ma wyjątkowy charakter. Formował się latami, we wzajemnym poszanowaniu kultury i charakteru każdej z Grup, stając się jedynym w swoim rodzaju i najtrwalszym porozumieniem o współpracy ponadnarodowej, łączącym dwóch wielkich producentów samochodów.
Dzięki Aliansowi, działalność Renault osiągnęła rozmach i skalę właściwą dla dużego, międzynarodowego producenta samochodów - w branży, której cechą charakterystyczną stała się globalizacja i wysoka konkurencyjność. Mimo szerzącej się w Europie recesji i spowolnienia sprzedaży w Chinach, Alians osiągnął w 2012 r. rekordowy poziom sprzedaży: 8,1 mln samochodów (dokładnie 8 097 197 na całym świecie). Sama tylko Grupa Renault sprzedała ogółem 2 550 286 pojazdów, Nissan - 4 940 133 pojazdy, a AvtoVaz - 606 778 aut. Stanowi to 10% wszystkich nowych samochodów sprzedanych na świecie. W 2012 r. Alians uplasował się na 4. miejscu na świecie pod względem wielkości sprzedaży za Toyotą, General Motors i Volkswagenem.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Alians Renault-Nissan ma już 14 lat