PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ameryka żegna się z Pontiacem

Autor: Gazeta Prawna
05-03-2009 11:39

Ikony amerykańskiej motoryzacji - koncern General Motors i Chrysler ogłaszają wielki plan ratunkowy. Tną koszty, zmniejszają liczbę produkowanych modeli. Dla Amerykanów oznacza to m.in. pożegnanie z legendą i synonimem prestiżu - luksusowym Pontiacem.

Zarząd koncernu GM uważa, że firma aby przetrwać, musi produkować mniej marek samochodów. Zaoszczędzone środki przeznaczyć na lepsze, tańsze w eksploatacji i cieszące się powodzeniem na rynku modele. Chrysler wciąż czeka na inwestora - informuje "Gazeta Prawna" w portalu Forsal.pl.
Zmagając się z finansowymi problemami koncern GM zamierza inwestować tylko w kluczowe dla powodzenia marki, oświadczył podczas otwarcia salonu motoryzacyjnego w Genewie, wiceprezes ds. finansowych Fritz Henderson. - Myślę, że GM pozostanie globalnym koncernem. Ale musimy być realistyczni, gdyż warunki wymagają od nas podejmowania wielu bardzo trudnych decyzji. Musimy zmniejszyć ilość marek pojazdów i skupić się na tych, które gwarantują sukces sprzedaży - dodał.

- Spadnie więc rola modeli typu Hummer, Saturn czy szwedzkiego Saaba, a Pontiac stanie się wręcz niszowym autem – zapewnił. Gigant, który otrzymał już 13,4 mld dolarów pomocy od rządu, pod koniec lutego przyznał, że potrzebuje faktycznie 16,6 mld dolarów by uniknąć bankructwa, w tym co najmniej 2 mld dolarów do końca marca.

- Jesteśmy prawie pewni, że możemy wykonać nasz program naprawczy i stworzyć markę, która z sukcesami będzie podążać do przodu. Ale wszystko zamyka się w przychodach - podkreślił.

Zapewnił, że nawet w okrojonej postaci, koncern nie będzie miał problemów z uzyskaniem odpowiednich wskaźników ekonomicznych, które faktycznie sprowadzają się do ograniczenia kosztów. – Mamy wiele wyzwań przed sobą i problemów w samym GM, ale nasz ogrom nie ma znaczenia – zapewnił.

GM po dramatycznych rozmowach ze związkowcami z United Auto Workers jest na najlepszej drodze, żeby obniżyć koszty na każdym produkowanym aucie o 5 tys. dolarów do 2010 r. Wzorem są tu Japończycy z koncernu Toyota, którzy mają fabryki w USA. Poprawić ma się też wygląd aut, które „mają być takie, jakich pragną klienci”.

Już wcześniej koncern zainwestował 1 mld dolarów w model Volt napędzany bateriami litowo-jonowymi. Samochód ma się pojawić na rynku w przyszłym roku. Najpierw miano nawet budować nowe zakłady, ale z racji konieczności oszczędzania znaleziono miejsce w starych. W ten sposób GM „ugryzie” kawałek rynku samochodów ekologicznych, którego obroty do 2030 r. mają wzrosnąć, zdaniem ekspertów firmy AllianceBernstein, do 150 mld dolarów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 901 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

587 699 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.