PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Amerykanie nie stają w kolejkach po Fiata 500

Autor: Gazeta Wyborcza
03-12-2011 08:50
Amerykanie nie stają w kolejkach po Fiata 500
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Produkowanym w Tychach Fiatem 500 włoski koncern nakłaniał Amerykanów, by mu sprzedali Chryslera. Ale teraz "pięćsetka" z Meksyku nie cieszy się wzięciem w USA

Menedżerowie koncernów samochodowych w USA mają powody do zadowolenia. W listopadzie sprzedali ok. 1 mln nowych samochodów, o jedną dziesiątą więcej niż przed rokiem.
W salonach sprzedaży aut za Atlantykiem panuje ruch nienotowany od sierpnia 2009 r., kiedy tłoczyli się w nich kierowcy zwabieni przez rządowe dotacje na zakup nowych, ekonomicznych pojazdów przyznawane w zamian za oddany na złom stary paliwożerny gruchot. Teraz nie ma dotacji, koncerny oszczędzają na promocjach, a nowe samochody rozchodzą się jak ciepłe bułeczki.

Szczególne powody do radości mają w Chryslerze. W zeszłym miesiącu firma sprzedała w Stanach Zjednoczonych ponad 107 tys. samochodów, 45 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzy czwarte z nich to według amerykańskiej klasyfikacji "ciężarówki", czyli samochody terenowe, pikapy i minivany sprzedawane głównie pod markami Jeep i Dodge. Sukcesy święci nowa wersja Jeepa Compass. W zeszłym miesiącu Amerykanie kupili ponad 4,2 tys. tych aut, niemal dziesięć razy więcej niż poprzedniej wersji Compassa przed rokiem! Wzięciem cieszy się też nowa limuzyna Chrysler 200, ze sprzedażą ponad 8 tys. sztuk, pięć razy większą niż przed rokiem.

Za tymi sukcesami nie nadąża miejski Fiat 500, jedyne auto sprzedawane w USA pod własną marką przez włoskiego właściciela Chryslera.

W zeszłym miesiącu Amerykanie kupili tylko 1618 sztuk tych maluchów produkowanych w meksykańskiej fabryce Chryslera i od wiosny sprzedawanych przez dilerów w USA i Kanadzie. Szczyt popularności za Atlantykiem Fiat 500 zanotował w sierpniu, gdy Amerykanie kupili 3,1 tys. tych samochodów. Od tego czasu co miesiąc ich sprzedaż coraz szybciej spada.

Do końca listopada Amerykanie kupili 17,4 tys. miejskich fiatów, a Kanadyjczycy - około 6 tys. sztuk. W sumie to około 24 tys. sztuk, o połowę mniej niż zapowiadał przed rokiem szef Fiata i Chryslera Sergio Marchionne, gdy zaczynała się promocja "pięćsetki" za Atlantykiem.

Rozbierane reklamy Jennifer Lopez

Efektów nie dają nagrody, jakie miejskie auto Fiata dostało np. od Związku Pisarzy z Teksasu, czy wielkie kampanie reklamowe, do których Fiat wynajął - za nieujawnioną stawkę - znaną piosenkarkę Jennifer Lopez.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 486 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 455 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.