Zgodnie z zapotrzebowaniem rynku i w reakcji na zapytania klientów takich jak: DZT Tymińscy, Nysa Motor, IHLAS Motor oraz wielu mniejszych, andrychowska Andoria-Mot wdrożyła procedurę przygotowującą do seryjnej produkcji nowego silnika ADCR Euro 5.
Jak informuje Andoria-Mot, w marcu br. zostały wykonane badania homologacyjne silnika ADCR pod nadzorem jednostki certyfikującej ITS Warszawa na zgodność z wymaganiami Regulaminu 49EKGONZ. Badania zakończyły się wynikiem pozytywnym .
W połowie kwietnia firma otrzymała z Ministerstwa Infrastruktury Świadectwo Homologacji nr 49RG-050029. Silnik ADCR Euro 5 (poj. 2.6 l, moc 85 kW [115 KM] przy 3700 obr./min, moment obr. 250-280 Nm/ 1800-2400 obr./min) przewidziany jest do stosowania jako napęd samochodów dostawczych o dmc < 3,5 t. oraz do aut terenowych.
Spełnienie normy emisji spalin Euro 5 przez silnik ADCR uzyskano poprzez zastosowanie m.in. filtra cząstek stałych i systemu jego regeneracji opatentowanego przez firmę Huber (Niemcy).
Zastosowaniem nowych silników Andorii zainteresowani są tacy producenci samochodów jak: DZT Tymińscy Polska, Nysa Motor Włochy, ZAHAV AUTO Anglia, INTRALL Rosja, AVC Litwa.
Andoria-Mot znany był dotąd z produkcji czterocylindrowuych silników wysokoprężnych (również ADCR Euro 4) stosowanych np. w samochodach Aro, Honker, Gazela, Lublin.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Andoria-Mot: silniki Euro 5 do seryjnej produkcji