PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Andrzej Korpak z Opla: Przemysł 4.0 nie może być celem samym w sobie

Autor: WNP.PL (PIM)
11-09-2018 06:01 |  aktualizacja: 10-09-2018 21:12
Andrzej Korpak z Opla: Przemysł 4.0 nie może być celem samym w sobie

Opel Manufacturing Poland w swoich obu zakładach, silników w Tychach i samochodów w Gliwicach, wykorzystuje technologię 4.0 od dawna

Fot. AW/PTWP

Nasze ostatnie projekty - Astra K i gama silników Pure Tech są wręcz naszpikowane rozwiązaniami 4.0. Głównym powodem ich stosowania jest podniesienie produktywności dzięki zwiększeniu automatyzacji. Jednak technologia ma koszt zachodnioeuropejski, a koszt pracy w Polsce jest wciąż niższy niż na Zachodzie. Dla wielu firm stwarza to barierę opłacalności - zauważa Andrzej Korpak, dyrektor Opel Manufacturing Poland.

  • Rozwiązania z zakresu Przemysłu 4.0 oferują większą funkcjonalność niż inne, a jednocześnie są już łatwo dostępne i przystępne cenowo.
  • W zespole Opla coraz większy jest udział inżynierów automatyków, IT oraz robotyków.
  • Główną barierą rozwoju rozwiązań Przemysłu 4.0 w Polsce są znaczne koszty inwestycyjne oraz dostępność wykwalifikowanej kadry.
  • O tym wszystkim będziemy mówić już wkrótce podczas Nowy Przemysł Expo w Katowicach, 26-28 września 2018 r.
Fot. mat. prasowe
Fot. mat. prasowe

Czym dla pana jest Przemysł 4.0?

Jeśli potraktujemy Przemysł 4.0 jako kolejną rewolucje przemysłową, to nie może ona być celem samym w sobie. Za jej wdrożeniem muszą podążać konkretne cele biznesowe i ekonomiczne, pozwalające uzyskać przewagę na rynku. W przypadku fabryki to poprawa efektywności i produktywności. Rozwiązania Przemysłu 4.0 umożliwiają nam wykorzystywanie najnowszych zdobyczy technologicznych do komunikacji pomiędzy urządzeniami, inteligentnej automatyzacji oraz szerokiego zastosowania rozwiązań IT. Te systemy potrafią powiązać dane, uruchomić predykcję, skrócić czas wnioskowania, bez angażowania człowieka na każdym z tych kroków, a na koniec zaprezentować spójne i zrozumiałe dane. To przeskok technologiczny w stosunku do ery automatyzacji w przemyśle 3.0. Z kolei Przemysł 5.0 będzie już pełnym wykorzystaniem możliwości sztucznej inteligencji, ale na ten przeskok przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Jak zastosowanie tych technologii wygląda w polskich zakładach Opla?

Opel Manufacturing Poland w swoich obu zakładach, silników w Tychach i samochodów w Gliwicach, wykorzystuje technologię 4.0 od dawna. Nasze ostatnie projekty – Astra K i gama silników Pure Tech - są wręcz naszpikowane rozwiązaniami 4.0. Podstawa to oczujnikowanie i automatyzacja Internet of Things. Wśród rozwiązań, które warto wymienić, jest system „weld wizzard”, który zbiera i analizuje dane z systemów zgrzewania. Na ich podstawie jego algorytm przekazuje przetworzoną i spersonalizowaną informację na temat stanu urządzeń zgrzewalniczych oraz samego procesu zgrzewania. Informacje te są wykorzystywane na poszczególnych poziomach zarządzania oraz przez służby utrzymania ruchu. System wyposażony jest w moduł przewidywania, który na podstawie analizy danych i zdarzeń historycznych informuje o potencjalnych awariach oraz anomaliach w procesie zgrzewania. Dzięki temu możemy im przeciwdziałać lub minimalizować ich skutki.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.159.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 959 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

572 012 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.