XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Audi do końca roku chce osiągnąć maksymalny poziom produkcji e-trona

Audi do końca roku chce osiągnąć maksymalny poziom produkcji e-trona
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Audi zamierza do końca roku osiągnąć maksymalny poziom produkcji w pełni elektrycznego SUV-a e-tron w belgijskiej fabryce przy założeniu, że łańcuch dostaw nie zostanie naruszony.

Według przytaczanych przez serwis Automotive News przewidywań francuskiej firmy analitycznej Inovev fabryka w Brukseli będzie produkować 20 tys. e-tronów rocznie.

- Wierzymy, że do końca roku osiągniemy maksymalny poziom produkcji - powiedział dyrektor zarządzający zakładów Audi Brussels Patrick Danau. Odmówił jednak podania konkretnego celu produkcyjnego.

Zaznaczył, że mimo dokładnego przygotowania nie wszystko jest pod kontrolą producenta. - Nie tylko firma musi się rozwijać, ale również jej dostawcy - powiedział Danau.

Nie wszystkie części elektrycznego SUV-a marki są produkowane na miejscu. Osie napędu elektrycznego łączące w sobie silnik elektryczny, skrzynię biegów i energoelektronikę trafiają do Brukseli z fabryki Audi w Gyor na Węgrzech. Z kolei wirniki napędzające osie dostarcza tam niemiecka firma Kienle + Spiess.

Automotive News przypomniało, że Audi rozpoczęło produkcję elektrycznego SUV-a we wrześniu tego roku. W 2019 roku belgijskie zakłady mają również uruchomić produkcję modelu e-tron Sportback.

Według doniesień serwisu, aby przygotować fabrykę do produkcji w pełni elektrycznych samochodów Audi wzmocniło budynki 7,5 tys. ton stali i ponad 20 tys. mkw. betonu. Firma zupełnie przekształciła w tym celu m.in. centrum logistyczne fabryki, które obecnie jest wykorzystywane do produkcji baterii litowo-jonowych o mocy 95 kWh.

Ponadto przed rozpoczęciem produkcji 3 tys. pracowników fabryki przeszło ponad 200 tys. godzin szkoleń. Jedna piąta z włączonych do procesu przygotowawczego osób to pracownicy sezonowi.

Denau zaznaczył, że reorganizacja fabryki była wyzwaniem, ponieważ linia produkcyjna serii próbnej elektrycznego SUV-a była zintegrowana z tą, na której budowano model A1. W tym roku produkcja małego hatchbacka Audi zostanie przeniesiona do prowadzonego przez siostrzaną markę Seat zakładu Martorell w Hiszpanii.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Audi do końca roku chce osiągnąć maksymalny poziom produkcji e-trona

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!