XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Audi liczy na dochody z e-trona

Audi liczy na dochody z e-trona
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Audi oczekuje, że w pełni elektryczny pojazd e-tron zaprezentowany w 2018 r. będzie równie dochodowy dla firmy, jak pozostałe modele w jej ofercie. Ma to być możliwe dzięki wykorzystaniu ekonomii skali Volkswagena - podał we wtorek serwis Automotive News.

Dyrektor finansowy Audi Alexander Seitz zaznaczył, że opłacalność zakupu modelu e-tron będzie zbliżona dobrze wyposażonych modeli z napędem wysokoprężnym. Producent z Ingolstadt współpracuje z siostrzaną marką Porsche w celu opracowania nowej platformy dla samochodów elektrycznych o nazwie Premium Platform Electric (PPE). Seitz zaznaczył, że dzięki PPE koszty rozwoju i nakłady inwestycyjne mogą zmaleć o ponad 30 proc. w porównaniu do działań podejmowanych przez pojedynczych producentów.

Audi szacuje, że w pełni elektryczny model marki będzie miał zasięg ponad 400 km, co ma zachęcić kupujących do wymiany pojazdów z silnikami spalinowymi na elektryki. Cena modelu zaczyna się od 79,9 tys. euro w Niemczech i 75,8 tys. dolarów w USA. Możliwość konfiguracji samochodów zostanie uruchomiona pod koniec stycznia, a pierwsze e-trony zostaną dostarczone do europejskich klientów w marcu 2019 r. Na rynku amerykańskim pojazdy pojawią się natomiast w drugim kwartale 2019 r.

Audi e-tron ma kilka cech wspólnych z platformą koncernu VW MLB Evo, na której zbudowane są modele A8 and Q8 oraz Bentley Bentayga i Lamborghini Urus. Jak zaznaczył Automotive News, jest to jednak oddzielne rozwiązanie. E-tron jest pierwszym seryjnie produkowanym samochodem Audi oferującym funkcje na żądanie. Prostsze naprawy i utrzymanie oraz możliwość dokonywania zdalnych aktualizacji oprogramowania mają przyczynić się do poprawy wartości odsprzedaży pojazdów, zapewniając im zbliżony poziom do samochodów spalinowych niezależnie od obaw o żywotność baterii.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Audi liczy na dochody z e-trona

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!