Audi AG dostarczyło w styczniu na całym świecie ok. 124 850 samochodów. To o prawie 12% więcej niż w porównywalnym okresie ub.roku. Koncern zanotował rosnące wskaźniki sprzedaży we wszystkich regionach świata. W Europie sprzedaż wzrosła o 8%, w regionie Azji Południowo-Wschodniej - o prawie 18%, a na kontynencie amerykańskim wzrost wyniósł 3%.
W pierwszym miesiącu roku 2014, Audi mogło pochwalić się wysokim popytem na modele klasy kompaktowej. Globalna sprzedaż rodziny A3, w stosunku do roku ubiegłego, wzrosła o 67% i wyniosła ok. 17 450 egz. W przypadku SUV'a Q3, sprzedaż wzrosła o 73% i osiągnęła wielkość blisko 15 tys.egz. Równocześnie, o ponad 11%, wzrosła sprzedaż luksusowych limuzyn Audi. Najwięcej zyskało Audi Q7. Jego sprzedaż podskoczyła w pierwszym miesiącu tego roku o 41%.
W Europie Audi w styczniu sprzedało 53 750 aut. Sprzedaż w tym okresie zwiększyła się więc o niemal 8%. Przy tym na swoich pięciu największych europejskich rynkach producent zamknął miesiąc z wynikiem lepszym w stosunku do roku ubiegłego. W Niemczech wskaźnik wzrostu sprzedaży wspiął się do wartości 19%, w Wlk.Brytanii do 9%. Audi zanotowało wzrosty również na rynkach najbardziej dotkniętych przez kryzys, takich jak Francja (+1%), Włochy (+1%) i Hiszpania (+19%). Na wszystkich tych rynkach decydujący wpływ na wyniki Audi miała rodzina A3 z modelem trzydrzwiowym, modelem Sportback i nową limuzyną.
źródło: Audi
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Audi: na początek roku wzrost sprzedaży o 12%