W projekcie "inteligentne światło laserowe dla kompaktowych i adaptacyjnych reflektorów wysokiej rozdzielczości" (iLaS), Audi wspólnie z partnerami z sektora przemysłowego i naukowego, pracują nad reflektorem przyszłości. Dzięki laserowej technice Matrix wysokiej rozdzielczości, oświetlenie drogi ma być bardziej elastyczne i uniwersalne, niezależnie od sytuacji.
Technika laserowa Matrix to bazujące na wiązce laserowej światła drogowe, po raz pierwszy zastosowane w roku 2014, w modelu Audi R8 LMX. Technika projekcji intensywnego, laserowego światła po raz pierwszy znalazła tu zastosowanie w kompaktowym, wydajnym reflektorze. W rozwiązaniu tym, bardzo szybko poruszające się mikrolustro odbija światło lasera. Przy niewielkich prędkościach, światło rozprowadzane jest na większej powierzchni, a promień oświetlenia drogi jest szeroki. Przy większych prędkościach, kąt padania światła jest mniejszy, a jego intensywność i zakres większe. Dodatkowo, wiązka światła może być precyzyjnie ukierunkowana. Oznacza to, że oświetleniem poszczególnych stref można sterować, kontrolując moment dopływania do nich światła.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Audi szykuje laserowe reflektory wysokiej rozdzielczości