XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Austriacy i ich goście muszą się nauczyć tworzyć pasy awaryjne

Austriacy i ich goście muszą się nauczyć tworzyć pasy awaryjne
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Od 1 stycznia 2012 r. w Austrii muszą powstawać pasy awaryjne w obszarach o dużym nasileniu ruchu na autostradach.

Od nowego roku wydzielanie pasów awaryjnych w obszarach o dużym nasileniu ruchu będzie obowiązkowe na austriackich autostradach lub drogach - czyli w miejscach, gdzie wymagane są winiety. Pogotowie ratunkowe, straż pożarna i inne służby alarmowe będą mogły dotrzeć na miejsce o 4 minuty szybciej, a szanse poszkodowanych na przeżycie zwiększą się o 40%.

Jak działa pas awaryjny? Jeżeli na autostradach lub drogach powstają korki lub jest duże nasilenie ruchu, wszyscy użytkownicy drogi są zobowiązani do uformowania pasa awaryjnego - przed zatrzymaniem ruchu oraz nawet wtedy, gdy nie ma w pobliżu żadnego pojazdu służb alarmowych. Na drogach dwupasmowych wszystkie pojazdy ustawią się na lewym pasie równoległym do kierunku jazdy, a pozostałe pojazdy maksymalnie zbliżą się do prawej krawędzi jezdni, nawet wjeżdżając na pobocze utwardzone. Ten sam system ma zastosowanie do dróg o trzech lub więcej pasach. Wszystkie pojazdy na skrajnym lewym pasie ustawiają się maksymalnie z lewej strony. Wszystkie pozostałe przemieszczają się w miarę możliwości w prawo. W ten sposób powstaje tzw. pas awaryjny, który może być wykorzystywany wyłącznie przez pojazdy służb alarmowych (policję, straż pożarną i pogotowie ratunkowe), pojazdy służby drogowej lub pomocy drogowej.

Tworzenie pasa awaryjnego jest konieczne nie tylko w sytuacji, gdy zdarzył się wypadek powodujący opóźnienie w ruchu. Należy zapewnić swobodny przejazd pojazdów służb alarmowych do innych obszarów lub szpitali. Tworzenie pasa alarmowego należy rozpocząć nawet wtedy, gdy użytkownicy drogi jadący z przodu jeszcze go nie utworzyli. Oznacza to, że taka sama zasada, która obowiązuje obecnie w Niemczech, Szwajcarii, Czechach i Słowenii, będzie miała zastosowanie również w Austrii, gdzie tworzenie pasów awaryjnych w obszarach o dużym nasileniu ruchu jest już obowiązkowe. Użytkownicy dróg, którzy korzystają z pasów awaryjnych bez upoważnienia lub którzy blokują przejazd pojazdom służb alarmowych, mogą otrzymać karę pieniężną w wysokości 2 180 euro.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Austriacy i ich goście muszą się nauczyć tworzyć pasy awaryjne

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!