PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Auta koreańskie mniej będą tracić na wartości

Autor: Gazeta Prawna
04-06-2008 12:00

Nowe modele koreańskich aut Kia i Hyundai będą tracić wartość w takim samym tempie, jak europejscy konkurenci. To przede wszystkim efekt wydłużonych gwarancji.

Sprzedawcy aut przed wprowadzeniem modelu na rynek dokonują tzw. pozycjonowania, czyli takiego ustalenia ceny, żeby była ona atrakcyjna w porównaniu z konkurentami. Chodzi tu przede wszystkim o tzw. klientów flotowych, dla których jednym z głównych parametrów branych pod uwagę jest wartość rezydualna auta, czyli to, ile samochód będzie wart po upływie określonego czasu od zakupu.
Jak wynika z zestawienia przygotowanego dla GP przez EurotaxGlass's, w segmencie aut klasy niższej średniej kombi z silnikami Diesla, porównywalne modele mają bardzo zbliżony wskaźnik wartości rezydualnej, w okolicach 52-53 proc. To oznacza, że wraz z upływem czasu ich cena na rynku nadal będzie porównywalna - czytamy w "Gazecie Prawnej".

- Peugeot ma najniższy wskaźnik, ale głównie dlatego, że jest to stary model, który niedługo zostanie zastąpiony wersją 308 kombi. W tym kontekście 50-proc. wskaźnik jest dobrym wynikiem - mówi Piotr Włodarczyk z EurotaxGlass's.

Zwraca uwagę na zaskakująco dobre wyniki koreańskich aut. Na przykład Hyundai i 30 i Kia Ceed należą do najtańszych aut w swoim segmencie, ale trzymają wartość tak samo jak konkurenci z Europy. Nominalny spadek ich wartości jest najniższy: 27,4-27,6 tys. zł.

- W porównaniu z poprzednimi modelami marek Kia i Hyundai widać istotny postęp - mówi Piotr Włodarczyk.

Do tej pory obie marki nie miały wersji kombi, ale wskaźnik utraty wartości przy tych samych założeniach dla Kia Rio hatchback (poprzednika Ceeda) wynosi 58 proc. Analogiczne dane dla Hyundai Accent, poprzednika i30, to 50 proc. Te wartości plasowały je na końcu stawki w podobnych porównaniach.

- To zaskakujące wyniki, być może wynikające z założenia przez analityków, że klienci dobrze oceniają rozszerzoną do 5 lat gwarancję, np. na Kia. Trzeba jednak pamiętać, że w okresie od piątego do siódmego roku zakres gwarancji jest ograniczony do zespołu napędowego - mówi Adam Karpiński z Inter Cars.

Wśród elementów zwiększających zainteresowanie Kia firma wymienia - obok długiej gwarancji - przeniesienie produkcji na Słowację, co znacznie poprawiło wiarygodność w oczach klientów - napisano w "Gazecie Prawnej".

- Klienci indywidualni, którzy myślą o dłuższym użytkowania aut, powinni zwrócić uwagę na fakt, że w przypadku aut koreańskich dużo gorsza jest dostępność zamienników, z których korzysta się zwykle po okresie gwarancji - mówi Adam Karpiński.

Podkreśla, że jeszcze za wcześnie, żeby obiektywnie ocenić awaryjność koreańskich aut, bo to stosunkowo nowe modele, które nie przejechały zbyt wiele po polskich drogach.

- Dopiero za kilka lat zobaczymy, czy rzeczywiście jakość tych aut poprawiła się w porównaniu z poprzednimi autami koreańskich marek - mówi Adam Karpiński.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 907 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

589 915 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.