W pierwszym kwartale roku przychody Auto Partnera wzrosły o jedną trzecią, a zysk brutto na sprzedaży niemal o dwie trzecie. Wzrosły także marże.
Marża na sprzedaży wyniosła w analizowanym okresie 26,1 proc. i była wyższa w stosunku do marży na sprzedaży w porównywalnym okresie 2015 roku, która wyniosła 22,2 proc. (co oznacza wzrost o 3,9 p.p.). Marża na poziomie EBITDA wzrosła o 5,3 p.p. r/r i wyniosła 8,1 proc. Marża na poziomie zysku netto wyniosła w pierwszym kwartale 2016 roku 4,7 proc., wobec 0,4 proc. rok wcześniej.
Według komunikatu spółki na poprawę wyników finansowych w I kwartale 2016 roku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wpływ miały przede wszystkim: rozbudowa sieci filii, rozszerzenie asortymentu oferowanych produktów oraz dobra sytuacja rynkowa.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników I kwartału tego roku. Największa sprzedaż realizowana jest najczęściej w okresie jesiennym i na koniec okresu zimowego, a pierwsze miesiące roku są zwykle sezonowo najsłabsze. Wysoka dynamika wyników I kwartału 2016 r. to efekt przede wszystkim naszych inwestycji w poprzednich latach, zarówno w filie jak i rozbudowę oferty produktowej. Uruchamianie nowych oddziałów początkowo wymaga poniesienia kosztów, ale zaczyna generować zysk po upływie ok. 15 miesięcy. Sprzyja nam także obecna koniunktura rynkowa - powiedział Aleksander Górecki, prezes zarządu Auto Partner.
Ze względu na sezonowość asortymentu, pierwszy kwartał jest na ogół najsłabszym kwartałem w roku pod względem sprzedaży i marż.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Auto Partner zwiększa dynamikę sprzedaży i rentowność