Auto Partner zwiększa dynamikę sprzedaży i rentowność

Auto Partner zwiększa dynamikę sprzedaży i rentowność
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W pierwszym kwartale roku przychody Auto Partnera wzrosły o jedną trzecią, a zysk brutto na sprzedaży niemal o dwie trzecie. Wzrosły także marże.

Spółka Auto Partner opublikowała wybrane wyniki finansowe za I kwartał 2016 roku. Przychody w pierwszych trzech miesiącach br. były wyższe o 36,4 proc. (wzrost do 147,8 mln zł z 108,4 mln zł) w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 38,548 mln złotych i był o 60 proc. wyższy rok do roku. Wynik EBIT wzrósł do 10,8 mln zł z 2,1 mln zł, a wynik EBITDA do 11,9 mln zł z 3,1 mln zł. Spółka odnotowała zysk netto w wysokości 6,9 mln zł wobec 0,5 mln zł rok wcześniej. Również na poziomie wskaźników rentowności wyniki I kwartału 2016 r. były znacząco wyższe zarówno w ujęciu rok do roku, jak i w stosunku do całego roku 2015.

Marża na sprzedaży wyniosła w analizowanym okresie 26,1 proc. i była wyższa w stosunku do marży na sprzedaży w porównywalnym okresie 2015 roku, która wyniosła 22,2 proc. (co oznacza wzrost o 3,9 p.p.). Marża na poziomie EBITDA wzrosła o 5,3 p.p. r/r i wyniosła 8,1 proc. Marża na poziomie zysku netto wyniosła w pierwszym kwartale 2016 roku 4,7 proc., wobec 0,4 proc. rok wcześniej.

Według komunikatu spółki na poprawę wyników finansowych w I kwartale 2016 roku w porównaniu  do analogicznego okresu rok wcześniej wpływ miały przede wszystkim: rozbudowa sieci filii, rozszerzenie asortymentu oferowanych produktów oraz dobra sytuacja rynkowa.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników I kwartału tego roku. Największa sprzedaż realizowana jest najczęściej w okresie jesiennym i na koniec okresu zimowego, a pierwsze miesiące roku są zwykle sezonowo najsłabsze. Wysoka dynamika wyników I kwartału 2016 r. to efekt przede wszystkim naszych inwestycji w poprzednich latach, zarówno w filie jak i rozbudowę oferty produktowej. Uruchamianie nowych oddziałów początkowo wymaga poniesienia kosztów, ale zaczyna generować zysk po upływie ok. 15 miesięcy. Sprzyja nam także obecna koniunktura rynkowa - powiedział Aleksander Górecki, prezes zarządu Auto Partner.

Ze względu na sezonowość asortymentu, pierwszy kwartał jest na ogół najsłabszym kwartałem w roku pod względem sprzedaży i marż.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Auto Partner zwiększa dynamikę sprzedaży i rentowność

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!