PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Auto Partner zwiększa dynamikę sprzedaży i rentowność

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
22-06-2016 10:53
Auto Partner zwiększa dynamikę sprzedaży i rentowność
Fot. mat. pras.

W pierwszym kwartale roku przychody Auto Partnera wzrosły o jedną trzecią, a zysk brutto na sprzedaży niemal o dwie trzecie. Wzrosły także marże.

Spółka Auto Partner opublikowała wybrane wyniki finansowe za I kwartał 2016 roku. Przychody w pierwszych trzech miesiącach br. były wyższe o 36,4 proc. (wzrost do 147,8 mln zł z 108,4 mln zł) w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 38,548 mln złotych i był o 60 proc. wyższy rok do roku. Wynik EBIT wzrósł do 10,8 mln zł z 2,1 mln zł, a wynik EBITDA do 11,9 mln zł z 3,1 mln zł. Spółka odnotowała zysk netto w wysokości 6,9 mln zł wobec 0,5 mln zł rok wcześniej. Również na poziomie wskaźników rentowności wyniki I kwartału 2016 r. były znacząco wyższe zarówno w ujęciu rok do roku, jak i w stosunku do całego roku 2015.
Marża na sprzedaży wyniosła w analizowanym okresie 26,1 proc. i była wyższa w stosunku do marży na sprzedaży w porównywalnym okresie 2015 roku, która wyniosła 22,2 proc. (co oznacza wzrost o 3,9 p.p.). Marża na poziomie EBITDA wzrosła o 5,3 p.p. r/r i wyniosła 8,1 proc. Marża na poziomie zysku netto wyniosła w pierwszym kwartale 2016 roku 4,7 proc., wobec 0,4 proc. rok wcześniej.

Według komunikatu spółki na poprawę wyników finansowych w I kwartale 2016 roku w porównaniu  do analogicznego okresu rok wcześniej wpływ miały przede wszystkim: rozbudowa sieci filii, rozszerzenie asortymentu oferowanych produktów oraz dobra sytuacja rynkowa.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników I kwartału tego roku. Największa sprzedaż realizowana jest najczęściej w okresie jesiennym i na koniec okresu zimowego, a pierwsze miesiące roku są zwykle sezonowo najsłabsze. Wysoka dynamika wyników I kwartału 2016 r. to efekt przede wszystkim naszych inwestycji w poprzednich latach, zarówno w filie jak i rozbudowę oferty produktowej. Uruchamianie nowych oddziałów początkowo wymaga poniesienia kosztów, ale zaczyna generować zysk po upływie ok. 15 miesięcy. Sprzyja nam także obecna koniunktura rynkowa - powiedział Aleksander Górecki, prezes zarządu Auto Partner.

Ze względu na sezonowość asortymentu, pierwszy kwartał jest na ogół najsłabszym kwartałem w roku pod względem sprzedaży i marż.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 901 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

587 699 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.