Producenci autobusów miejskich testują przeróżne mniej uciążliwe dla środowiska napędy pojazdów. Od w pełni elektrycznych, aż po bazujące na wodorze. Najbliższe upowszechnienia są jednak pojazdy hybrydowe, czyli łączące w sobie tradycyjny silnik Diesla i motor elektryczny.
Solaris, jedyny sprzedawca takich pojazdów w Polsce, na razie znalazł w naszym kraju nabywcę na… jeden egzemplarz, pisze "Rz". Jeździ on po ulicach Poznania. - Liczba sprzedanych autobusów hybrydowych może nie robi wrażenia, ale pamiętajmy, że standardowy 18 m pojazd kosztuje ok. 300 tys. euro, a taki sam hybrydowy ok. 450 tys. euro - mówi Krzysztof Olszewski, przewodniczący rady nadzorczej Solaria Bus & Coach. - Pytań o takie ekologiczne pojazdy jest coraz więcej i wierzę, że sprzedaż będzie rosła.
Potrzebne jest jednak wsparcie ze strony budżetu państwa lub samorządów na ekologiczny transport publiczny. W USA dopłata do takich pojazdów sięga nawet 97% ich ceny - podkreśla. Dopłacają zresztą i budżety innych państw, np. Niemiec.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Autobusy hybrydowe dla polskich miast?