Pasy bezpieczeństwa dla pasażerów i tzw. czarne skrzynki to nowe wymagania stawiane autobusom.
O bezpieczeństwie pasażerów autokarów myślą nie tylko producenci autobusów, ale również Komisja Europejska, narzucająca wszystkim europejskim producentom coraz surowsze standardy w tej dziedzinie.
Obowiązuje wiele unijnych regulaminów zapewniających odpowiedni poziom bezpieczeństwa biernego tj. regulamin ECE-R 66, który precyzuje wymagania względem sztywności konstrukcji pojazdów, czy ECE-R 14 i ECE-R 80, dotyczące bezpieczeństwa foteli pasażerskich. Ponadto od 1 października 2007 r. nie będzie można zarejestrować nowych autobusów turystycznych, które nie będą wyposażone w pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów - wyjaśnia "PB".
W przyszłości każdy autobus ma mieć tzw. czarną skrzynkę, znaną dotąd z samolotów. Rejestruje ona na bieżąco dane dotyczące stanu pojazdu i działania poszczególnych układów, działania świateł, zmian kierunku jazdy itd. W każdym momencie zapisane w niej jest ostatnie 30 sekund.
W momencie zdarzenia drogowego uruchamiane jest dodatkowe urządzenie rejestrujące, które działa przez kolejne 15 sekund. Czarne skrzynki mają pancerną obudowę, by przetrwać skutki kolizji - czytamy w dzienniku .
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Autobusy z samolotowymi zabezpieczniami