Autodetailing we franczyzie

Autodetailing we franczyzie
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022

Polacy dbają o samochody, ale moda na usługi "auto spa" narodziła się w USA. Tak samo też jak tam, coraz częściej i w Polsce warsztaty autodetalingu można spotkać we franczyzie.

Dla miłośnika pięknych aut nie jest problemem w naszym kraju dotarcie do wyspecjalizowanego studia autodetailingu, którego obsługa zawsze stanie na wysokości zadania. Tak jak Marisa Tomei w filmie "Mój kuzyn Vinny", kiedy to "kasuje" sądowego eksperta znajomością tematu opon w różnych wersjach pojazdów na amerykańskich drogach XX w. Tak bowiem jak grana przez nią tam bohaterka, tak i oni temat motoryzacyjny mają we krwi od pokoleń, wiedzę uzupełniając pasją.

Usługi autodetailingu często błędnie utożsamia się z ofertą myjni, co jednak ma pewne uzasadnienie w ciągłym poszerzaniu tej oferty o usługi rzeczywiście kiedyś zarezerwowane wyłącznie dla branży "autospa".

Tak jest np. w przypadku współpracy sieci stacji paliw BP z lubelską firmą Parys, która jest dystrybutorem marki SONAX. Unikatowa w swym zakresie funkcja chemicznego mycia felg czy wykorzystanie technologii SONAX Molecular do ochrony karoseryjnego lakieru na myjniach przy "stacjach ze znaczkiem Heliosa" rzeczywiście daleko wykraczają poza standardowe mycie samochodu.

Dla wielu myjni samoobsługowych posmakiem autodetailingu może być zaś usługa czyszczenia tapicerki, co w prosty sposób można uzyskać, instalując samoobsługowy odkurzacz parowy GreenSteam - do obejrzenia i wypróbowania tradycyjnie na organizowanych wyłącznie przez Polską Izbę Paliw Płynnych Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2018 w Warszawie - zapraszamy w maju!

Lubelska firma Parys, która w branży chemii motoryzacyjnej jest obecna od 1991 r., nie poprzestaje na dostarczaniu produktów i technologii, lecz wzorem zachodnich marek tworzy własną sieć wyspecjalizowanych punktów kompleksowej kosmetyki pojazdów. - Obecnie w Polsce jest kilkaset punktów, które zajmują się auto detailingiem. Są to zarówno studia niezależne, jak i należące do sieci franczyzowych. Jako reprezentant firmy SONAX (Niemcy) w Polsce z powodzeniem tworzymy sieć takich punktów o nazwie SONAX SERVICE. Studia działające pod logo SONAX można znaleźć w większości krajów na świecie - mówi Marcin Górski, Kierownik Działu Chemii Profesjonalnej PPH "PARYS".

Branża chemii do autodetailingu jest zresztą w Polsce bogato reprezentowana. Firma Nerta, z siedzibą w Belgii, od ponad 40 lat wytwarza preparaty chemiczne do mycia pojazdów, dostarczając je na rynki ponad 50 krajów. - Współpracujemy z wieloma firmami autodetalingowymi, które wykorzystują nasze preparaty. Autodetailing, jak sama nazwa sugeruje, to dbanie o auto w najmniejszym szczególe, w detalach. Praca firm zajmujących się autodetailingiem to wielogodzinne pielęgnowanie pojazdów, ich powłok lakierniczych, wnętrza, elementów karoserii, tworzyw itd. - mówi Maciej Gierczak, prokurent firmy NERTA. Włoska marka Kimicar, mimo znacznie krótszego stażu, odznacza się na rynku polskim sporą ekspansywnością, co w pełni zobaczymy na XXV Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2018.

Wartość usług związanych z autodetailingiem, czyli pielęgnacją aut w środku i na zewnątrz, może wynosić w Polsce nawet 300-400 mln zł rocznie - szacuje Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska, krajowego oddziału amerykańskiego koncernu tej branży. Usługi Ziebarta obejmują m.in. czyszczenie samochodu w środku i na zewnątrz - tapicerki, skór oraz obić wewnątrz, polerowanie karoserii, ochronę powierzchni lakierowanych za pomocą specjalnych folii oraz zmianę koloru - również za pomocą folii.

Amerykańska firma, która działa od ponad pół wieku, cztery lata temu dostrzegła ogromny potencjał polskiego rynku, dlatego właśnie od naszego kraju postanowiła zacząć rozwój w Europie. Decyzja była trafna, o czym świadczy rosnący poziom sprzedaży w jej polskich placówkach, m.in. przy salonach dealerskich BMW, Lexus, Audi i Volkswagen. Firma rozwija dwa rodzaje placówek - duże salony i mniejsze punkty, we współpracy z dealerami. Wg Thomasa E. Wolfa, prezesa Ziebart International, osiągnie szczyt w Polsce w ciągu 10 lat.

W ekspansji tej będzie się jednak musiała zmierzyć z firmami i franczyzowymi systemami już u nas obecnymi. Oprócz rodzinnych firm, jak np. studia Wellness Car czy Lion's Garage, z powodzeniem funkcjonują już w Polsce przecież franczyzy, jak Dr-Auto, S-Plus, Millerdetaling czy Carnauba. Trzeba też pamiętać o koincydencji z warsztatami tuningowymi, jak np. pierwszy z brzegu, warszawski VCentrum. Dyskusyjne? Zapraszam do dyskusji!

Luksusowe usługi autospa to bowiem w naszym kraju wciąż nisza, ale która rozwija się bardzo dynamicznie i przez to jest atrakcyjnym pomysłem na biznes. - Segment autokosmetyki premium rozwija się bardzo szybko, konkurencja jest coraz większa. Ogromną zaletą tej sytuacji jest wzrost wiedzy klienta, dla którego np. odpowiednie zabezpieczenie pojazdu po zakupie nie jest jedynie fanaberią, a świadomą decyzją dotyczącą ochrony samochodu i podniesienia jego wartości - komentuje Marek Karafioł z DetailKing. Projekt DetailKing to koncept sieci punktów zajmujących się profesjonalnym auto detailingiem oraz smart repair. Są to wyspecjalizowane usługi związane z poprawą wizualnego wyglądu pojazdu (usuwanie zarysowań, korekty lakiernicze), jego zabezpieczeniem (nakładanie warstw ochronnych oraz folii zabezpieczających itp.) oraz drobnym naprawami smart (wyciąganie wgnieceń, renowacja skór i plastików, usuwanie odprysków itp.)

Mimo że zaczęliśmy ten artykuł od ostrego odgraniczenia usług autodetalingu od myjni, nie sposób oprzeć się refleksji, że tak jak firmy zajmujące się chemią profesjonalną, tak w tym kierunku zmierzać będą także producenci myjni tradycyjnych, zwłaszcza przy wykorzystaniu formuły franczyzowej. Czego przykładem poniższe doświadczenia: - Współpraca z firmą AutoSpa zaowocowała poszerzeniem zakresu naszych ofert sprzedażowych. Firma ta wyszukuje tereny inwestycyjne dla klientów nieposiadających własnej działki, a planujących otworzyć myjnię, a następnie instaluje urządzenia wyprodukowane przez nas - mówi Mariusz Ancerowicz, właściciel łódzkiej firmy Euro-Ekol. Jego firma nawiązała też współpracę z Kauflandem. Dzięki temu proponuje swym klientom tereny pod myjnie w atrakcyjnych miejscach pod marketami na terenie całej Polski.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Autodetailing we franczyzie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!