O gwarancji przyszłości dla AvtoVaz zapewniał ostatnio wicepremier rządu rosyjskiego Igor Szuwałow podczas konferencji "Rosja i Świat: wyzwania nowego dziesięciolecia".
Należący do państwa, koncernu Renault i banku inwestycyjnego Trojka Dialog; motoryzacyjny moloch (100 tys. pracowników) jest zadłużony na ponad 2,5 mld USD, przypomina "Rz".
Ostatnio szefowie koncernu oświadczyli, że w tym roku zwiększą produkcję o 51% do 446 tys. aut (Łada i Renault). Z tego 10% to produkcja na eksport.
W ub.r. koncern wyprodukował niecałe 300 tys. modeli Łada z tego 35 tys. na eksport. Problemem największym był brak popytu. Sprzedaż spadła o połowę. W listopadzie ustanowiony został rosyjski rekord najniższej sprzedaży w historii (24 tys. aut). Na placach czekało prawie 90 tys. gotowych samochodów.
Kreml wpompował dotąd w AvtoVaz ok. 1 mld USD, pisze "Rzeczpospolita". Francuski współwłaściciel zapowiedział nowe technologie i know-how za 260 mln euro.