BMW: cięcie kosztów

BMW: cięcie kosztów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

BMW zmaga się ze spadkiem marży zysku i presją walutową. Aby jakoś temu zaradzić, postanowiono dokonać zmian w zarządzie i zrewidować cele dotyczące sprzedaży i rentowności. Jak pisze Dziennik, mówi się o zwiększeniu sprzedaży do 2020 roku o ponad 40%, do przeszło 2 mln samochodów rocznie.

Cel pośredni - 1,8 mln aut/rok - ma być osiągnięty do 2012 roku. Norbert Reithofer, prezes zarządu i rady nadzorczej, ogłosił też zmiany w kierownictwie.

Ostatnie decyzje pokazują, że BMW podobnie jak jego rodzimi konkurenci - należący do Daimler-Chryslera Mercedes Group i wchodzące w skład grupy Volkswagena Audi - starają się znaleźć nowe obszary rentowności. Spółka zmaga się z wyższymi kosztami materiałów i niekorzystnym kursem walutowym, które negatywnie odbijają się na jej wynikach.

Dziennik napisał, że BMW zamierza udoskonalić system dostaw i zakupów, szczególnie w zakresie surowców i podzespołów, które stanowią 70% kosztów wyprodukowania samochodu. Reithofer powiedział, że rozważy obejmowanie udziałów w niektórych firmach dostarczających koncernowi części.

Reithofer: - Nasz przepis na sukces, który sprawdził się w przeszłości, nie nadaje się już do zastosowania w przyszłości. Rentowność i jakość zysków będą miały priorytet.

By zrealizować plan rozwoju, marka chce zaproponować więcej aut z najwyższej półki, takich jak sedan Gran Turismo czy terenowy SUV dla marki Mini. Firma stara się także zredukować uzależnienie od kursu USD przez zwiększenie produkcji w swojej amerykańskiej fabryce. Firma myśli podobno o "dodaniu czwartej marki" do trzech obecnych, czyli BMW, Mini i Rolls-Royce'a. Poszukiwania trwają.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: BMW: cięcie kosztów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!