Podczas targów CES 2014 w Las Vegas, skupiających uwagę na digitalizacji i komunikacji, BMW zaznacza swoją pozycję wśród producentów aut, którzy pracują nad każdym aspektem powiązania między kierowcą, pojazdem i światem zewnętrznym. W BMW rozwiązania z tej dziedziny noszą wspólną nazwę BMW ConnectedDrive.
BMW stworzyło nowego rodzaju prototyp do celów badawczych - auto, które służy do testowania zautomatyzowanej jazdy z wykorzystaniem zaawansowanej technologii kontrolnej - demonstrujące maksymalizację bezpieczeństwa jazdy w dynamicznym zakresie granicznym. Ponadto - na zamkniętym torze sprawnościowo-badawczym - samochód ten ma dowodzić skuteczności najnowszej generacji systemów kontrolnych. Systemy te aktywnie uczestniczą w procesie decyzyjnym dotyczącym zmiany toru jazdy, by zapewnić jak najlepszą współpracę elektroniczne sterowanego układu kierowniczego z układami hamulcowym i napędowym. Wykonano spory krok naprzód wobec aktualnie stosowanych systemów, reagujących na pojawiające się zjawiska pod- lub nadsterowności za pomocą starannie wymierzonych impulsów hamujących koła.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.