Unijny urząd antymonopolowy warunkowo zaakceptował plan połączenia usług carsharingu oferowanych przez niemieckie koncerny motoryzacyjne BMW i Daimler. Współpraca ma pozwolić firmom skuteczniej konkurować z Uberem i Didi Chuxing.
Koncerny motoryzacyjne zgodziły się na pewne ustępstwa aby złagodzić zastrzeżenia antymonopolowe Unii Europejskiej. Komisja Europejska obawiała się, że porozumienie BMW i Daimlera może negatywnie wpłynąć na konkurencje w takich miastach jak Berlin, Kolonia, Duesseldorf, Hamburg, Monachium i Wiedeń. Firmy w tym celu zaprezentowały specjalne plany, które uzyskały akceptację organów unijnych.
"Zobowiązania (koncernów) w pełni odpowiadają na obawy KE, ponieważ zmniejszą bariery wejścia dla podmiotów oferujących usługi carsharingu" - podała Komisja w komunikacie.
Carsharing to system wspólnego użytkowania samochodów osobowych, w którym auta udostępniane są za opłatą użytkownikom na krótki czas. Według usługodawców jego rozwój może pomóc w zmniejszeniu ruchu drogowego i zanieczyszczeń środowiska.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: BMW i Daimler połączą siły w carsharingu. Jest zgoda