PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

BMW i Daimler stawiają na auta kompaktowe

Autor: Dziennik
11-08-2008 10:51
BMW i Daimler stawiają na auta kompaktowe

Producenci poszerzają ofertę małych aut,, gdyż ich sprzedaż rośnie dużo szybciej od luksusowych i paliwożernych limuzyn.

Zwrot konsumentów w stronę mniejszych, oszczędniejszych aut zaczyna dotykać europejskich producentów pojazdów klasy premium. To dla nich duże wyzwanie, zważywszy na fakt, że swoje zyski opierają one na wyższych marżach, jakie dają większe modele.
Globalna sprzedaż kompaktowego BMW serii 1, najmniejszego auta tej marki, wzrosła w lipcu o 40%. Ostatnio opublikowane dane potwierdzają trend, który rozpoczął się w maju, kiedy to sprzedaż "jedynki" podwoiła się w porównaniu z analogicznym okresem ub.roku - w czerwcu wzrosła o 53% pisze "Dziennik". W tym samym czasie sprzedaż większych samochodów BMW serii 3,5 i 7 spadała, licząc rok do roku, przez trzy miesiące z rzędu, a w lipcu popyt na najbardziej luksusowe "siódemki" był o 12% mniejszy niż rok wcześniej.

- Wyraźny jest trend w stronę mniejszych silników i mniejszych samochodów, co utrudnia utrzymanie rentowności na obecnych poziomach - mówi "Dziennikowi" Adam Jonas, analityk europejskiej branży samochodowej w Morgan Stanley. W ostatnich latach BMW zwiększało sprzedaż, oferując takie samochody jak seria 1, kompaktowy SUV X3 i rozszerzając ofertę modeli Mini. W 2007 r. koncern sprzedał 1,5 mln samochodów wobec 1,05 mln w 2002 - ale marża operacyjna na sprzedaży aut zmniejszyła się do 6,4% na koniec 2007 r. z 9,2% w 2002.

Tymczasem dane opublikowane przez należącego do Daimlera Mercedesa pokazały podobny trend. Sprzedaż małych smartów wzrosła w lipcu o 27%, podczas gdy cięższych samochodów terenowych Daimlera - takich jak mercedesa klasy M, GL, G oraz vana klasy R, - zmniejszyła się o 19%. Prezes Daimlera Dieter Zetsche zasugerował w lipcu, że firma może wypuścić na rynek amerykański niektóre wersje nowej generacji kompaktów klasy A i B. W ub.tygodniu prezes BMW Norbert Reithofer powiedział, że z powodu zmieniającego się popytu konsumenckiego firma zrezygnowała z planów produkcji SUV'a X7. Z kolei Audi z Grupy Volkswagena z powodu słabej sprzedaży swojego dużego SUV'a Q7 przyspiesza prace nad luksusowym kompaktem A1.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 087 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

583 512 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.