XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

BMW planuje podwoić sprzedaż samochodów elektrycznych i hybryd do 2019 r.

BMW planuje podwoić sprzedaż samochodów elektrycznych i hybryd do 2019 r.
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

BMW planuje podwoić sprzedaż samochodów elektrycznych i hybryd do 2019 r., osiągając tym samym wyniki na poziomie 500 tys. sprzedanych egzemplarzy tego typu aut - powiedział w piątek szef koncernu, Harald Krueger w cytowanym przez Reutera wywiadzie magazynie "WirtschaftsWoche".

  • W samym 2018 roku BMW spodziewa się wzrostu sprzedaży samochodów elektrycznych o średniej wielkości dwucyfrową wartość procentową (ang. medium double-digit percentage).
  • BMW poinformowało, że firma osiągnęła swój cel globalnej sprzedaży w 2017 r. 100 tys. całkowicie zelektryfikowanych samochodów, przede wszystkim dzięki silnemu popytowi na te pojazdy w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych. 
  • MW będzie nadal sprzedawało samochody napędzane silnikami spalinowymi, aby wspomóc finansowo firmę na drodze przekształcenia procesu sprzedaży w stronę aut elektrycznych.

BMW w 2013 roku wypuściło na rynek elektryczny model i3, ale jego sprzedaż utrzymywała się wciąż na relatywnie niskim poziomie, przez co zarząd koncernu zaczął zastanawiać się nad zasadnością wysiłków wkładanych w dalszy rozwój ukierunkowany na samochody tego typu.

Sceptycyzm BMW zaczął zmieniać się we wrześniu, kiedy to koncern poinformował, że planuje masową produkcję samochodów zasilanych bateriami i do 2025 roku zamierza wypuścić na rynek 12 w pełni zelektryfikowanych modeli samochodów, zdolnych na jednym ładowaniu pokonać odległość do 700 km.

W poniedziałek BMW poinformowało, że firma osiągnęła swój cel globalnej sprzedaży w 2017 r. 100 tys. całkowicie zelektryfikowanych samochodów, przede wszystkim dzięki silnemu popytowi na te pojazdy w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych. Największą popularnością cieszyły się tam modele takie, jak i3 oraz hybryda Active Tourer.

Krueger powiedział także, że BMW będzie nadal sprzedawało samochody napędzane silnikami spalinowymi, aby wspomóc finansowo firmę na drodze przekształcenia procesu sprzedaży w stronę aut elektrycznych. Krueger odrzucił również pomysł likwidacji ulg podatkowych na silniki Diesla. - W stosunku do klientów, którzy kupili Diesle, taki ruch byłby niesprawiedliwością - stwierdził szef BMW.

Wcześniej w grudniu szef Volkswagena, Matthias Mueller, wezwał do stopniowego zniesienia ulg na silniki napędzane olejem napędowym, które obowiązują w Niemczech. W zamian, udogodnienia podatkowe miałyby objąć samochody napędzane ekologicznymi źródłami energii. Pełniący obowiązki ministra transportu Christian Schmidt odrzucił jednak pomysł, wskazując jasno, że Diesle wciąż będą potrzebne w procesie przejścia w stronę bardziej przyjaznych środowisku pojazdów, zatem nie widzi potrzeby zmiany w ulgach podatkowych.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: BMW planuje podwoić sprzedaż samochodów elektrycznych i hybryd do 2019 r.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!