BMW więcej u nas wydaje, niż zarabia na sprzedaży

BMW więcej u nas wydaje, niż zarabia na sprzedaży
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Lista poddostawców BMW z Polski wydłuża się. Koncern na zakupy u nas wydał w 2007 r. 1,3 mld zł.

Czy firma, które sprzedaje luksusowe samochody, może w jakimś kraju więcej wydawać, niż zarabiać? Tak. To BMW w Polsce. Niemiecki koncern coraz więcej komponentów kupuje u nas - pisze "Puls Biznesu".

- Nasza sprzedaż w Polsce w 2007 r. wyniosła 500 mln zł, a kupione części kosztowały 1,29 mld zł. Gdy kilka lat temu byłem szefem BMW we Włoszech, proporcje były odwrotne: kupowaliśmy części za 600 mln EUR (2 mld zł), a sprzedawaliśmy auta za 3,5 mld EUR (11,8 mld zł) - mówi Marco Saltalamacchia, szef sprzedaży BMW na Europę.

W 2007 r. firma zanotowała 26-procentowy wzrost wartości zakupów w Polsce.

- Obecnie mamy tu 38 głównych poddostawców i ta lista wciąż się wydłuża - mówi Marco Saltalamacchia.

BMW współpracuje m.in. z firmami: TRW, Continental, Lear Corporation, Saint-Gobain Sekurit, Takata, Bridgestone, Faurecia, Delphi, Gedia Poland, Michelin czy Valeo. Niemiecki koncern, który ma fabryki m.in. w Niemczech i USA, kupuje w Europie 85 proc. części. Aż 11 proc. całości zakupów na świecie pochodzi z Europy Środkowej i Wschodniej, z czego duża część z Polski.

W 2007 r. niemiecki przemysł samochodowy zwiększył wartość kupionych w Polsce silników i części o 19 proc., do 3,1 mld EUR (10,5 mld zł). Polska sieć poddostawców liczy 650 firm, z których 200 ma najwyższe certyfikaty jakościowe. Stąd nietypowe dysproporcje w bilansie handlowym BMW Polska. Ale przedstawiciele BMW wierzą, że to się zmieni.

- Postrzegam Polskę jako drugą Hiszpanię, gdzie w ciągu roku sprzedajemy 50 tys. aut. Polska, w której jest to 4 tys., też osiągnie ten poziom - twierdzi szef sprzedaży BMW.

Właśnie dlatego Niemcy chcą zagęścić sieć dilerów.

- W 10 lat podwoimy ją. Zależy nam głównie na lokalnych inwestorach, bo oni mają strategię długoterminową, nie na 5, tylko na 20 lat. Prowadzimy rozmowy w wielu miastach - przyznaje Erich Papke, prezes BMW Polska.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: BMW więcej u nas wydaje, niż zarabia na sprzedaży

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!