Spółka Boryszew przystąpi do due diligence włoskiego producenta części dla segmentu motoryzacyjnego - Zespołu Przedsiębiorstw Cablelettra S.p.A., poinformowała spółka we wtorek. Jeden z zakładów koncernu znajduje się w Polsce, w Mikołowie.
Grupa Cablelettra projektuje i produkuje nowoczesne i zaawansowane technologicznie zintegrowane systemy okablowania oraz akcesoria dla sektora automotive, w tym m.in.: wiązki elektryczne silnika zewnętrzne i wewnętrzne, wiązki elektryczne układu hamulcowego, kierowniczego, systemów kontroli trakcji, okablowanie pozostałych urządzeń pojazdu, elementy łączące, instalacyjne i zabezpieczające przewody elektryczne.
"Produkty Cablelettra przeznaczone są nie tylko do samochodów osobowych, ale również do aut ciężarowych, autobusów, traktorów, motocykli i pojazdów przemysłowych.Grupa posiada zaplecze R&D niezbędne do projektowania i wdrażania nowoczesnych rozwiązań. Klientami są międzynarodowe koncerny motoryzacyjne" - czytamy dalej.
W skład Grupy Cablelettra wchodzą zakłady zlokalizowane m.in. we Włoszech, Polsce (w Mikołowie), Chinach, Brazylii oraz Tunezji.
Po akwizycji przez Boryszew grupy Maflow, jej główy udziałowiec Roman Karkosik poinformował, że planuje nadal rozwijać segment motoryzacyjny i "przygląda się" 8 podmiotom z tej branży. W jego ocenie, w ciągu najbliższych 12 miesięcy Boryszew może sfinalizować przejęcia co najmniej trzech z nich oraz zakupi lub zbuduje zakładu produkcyjnego w Indiach.
W połowie sierpnia Boryszew sfinalizował umowę dotyczącą nabycia przedsiębiorstwa Maflow Polska za 74 mln zł, z czego ponad połowę stanowiły zapasy i produkty gotowe do sprzedaży. Następnymi krokami w akwizycji grupy Maflow były zakupy spółek w Włoszech, Hiszpanii, Brazylii oraz Indiach.
Wcześniej w czerwcu Małgorzata Iwanejko oszacowała, że obroty grupy spółek, którymi Boryszew jest zainteresowany, sięgają 900 mln zł, a więc ich zakup zwiększy przychody Boryszewa z 2,3 mld zł obecnie do 3,2 mln zł. Natomiast średnia rentowność tej branży na poziomie 4-5% pozwala oczekiwać zysku netto na poziomie 40 mln zł.
W ujęciu jednostkowym, w I-III kw. 2010 roku spółka miała 56,90 mln zł zysku netto wobec 4,03 mln zł zysku rok wcześniej.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Boryszew przystępuje do due diligence włoskiej firmy motoryzacyjnej