Od 0 do 100 km/h w prawie 5 sekund, prędkość maksymalna przekraczająca 130 km/h, pisk opon przy ruszaniu, a to wszystko bez typowego dla wyścigów ryku silnika i zapachu benzyny w powietrzu. Komisja FIA Electric and New Energy oraz Niemiecki Związek Sportu Motorowego (DMSB) wspólnie z niemieckim producentem gokartów Mach 1 Kart zaprezentowały w Berlinie pierwszy prototyp elektrycznego gokarta.
Większość wyścigowych gokartów jest napędzana silnikami spalinowymi. Jednak FIA, DMSB, Mach 1 Kart i Bosch postanowili opracować nowy, elektryczny układ napędowy do profesjonalnego kartingu. Ideą było stworzenie czysto elektrycznego sportu motorowego. Inżynierowie Boscha opracowali nowy system rekuperacji z efektem doładowania (Boost Recuperation System, BRS), którego pierwsza generacja wejdzie do produkcji na początku 2017 r. Elementy elektryczne systemu BRS wspomagają silnik spalinowy w pojazdach kompaktowych, dostarczając do 10 kW dodatkowej mocy i zmniejszając zużycie paliwa i emisję CO2 na drodze nawet o 15%. Ponadto podczas przyspieszania system BRS zapewnia silnikowi spalinowemu dodatkowych 150 Nm momentu obrotowego.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.