Po sukcesach związanych z wprowadzeniem na rynek elektrycznego napędu hybrydowego Axle-Split firmy Bosch w samochodach z silnikami Diesla, produkowanych przez koncern PSA Peugeot Citroen, oba przedsiębiorstwa planują teraz stworzenie hydraulicznego napędu hybrydowego do samochodów osobowych.
Głównymi elementami układu hydraulicznego są dwie jednostki hydrauliczne wraz z akumulatorami ciśnieniowymi. Koncepcja Powersplit umożliwia korzystanie z konwencjonalnego napędu pojazdu, napędu czysto hydraulicznego lub kombinacji obydwu napędów. W ten sposób silnik spalinowy może w niższym zakresie obciążenia pracować przy korzystniejszym zużyciu paliwa. Ponadto, podczas hamowania, energia kinetyczna, która w normalnych warunkach jest wytrącona w postaci emitowanego ciepła, ma przekształcać się w energię hydrauliczną i być gromadzona w akumulatorze ciśnieniowym, a następne ponownie wykorzystywana przez napęd hydrauliczny. Umożliwia to całkowicie bezemisyjną jazdę na krótkich odcinkach oraz przy ruszaniu. Oznacza to również deklarowaną redukcję emisji CO2 średnio o 30% w nowym, europejskim cyklu jezdnym oraz do 45% w cyklu miejskim.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Bosch pracuje nad hydraulicznym napędem hybrydowym