Przemęczenie, a w konsekwencji zaśnięcie za kierownicą to częsta przyczyna wypadków drogowych. Jej pierwsze symptomy można jednak wykryć stosunkowo wcześnie. System rozpoznawania zmęczenia firmy Bosch rozpoznaje objawy wyczerpania fizycznego na podstawie ruchów kierownicy i odpowiednio wcześnie zaleca kierowcy przerwę w podróży.
Informacje dostarcza elektryczny układ wspomagania kierownicy lub odpowiedni czujnik kąta skrętu kierownicy, który jako element układu ESP znajduje się zwykle w wyposażeniu pojazdu. Ta funkcja pomaga dodatkowo poprawić bezpieczeństwo jazdy, a jej integracja z systemem jest niedroga. System rozpoznawania zmęczenia firmy Bosch jest przeznaczony do stosowania w samochodach osobowych i lżejszych pojazdach użytkowych. Można go zintegrować w różnych sterownikach pojazdu. Po raz pierwszy pojawił się w wyposażeniu seryjnym Volkswagena Passata w 2010 r. Najnowszym modelem wyposażonym w tę funkcję jest Passat Alltrack.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.