Celem kampanii jest uświadomienie kierowcom z jakich praw mogą korzystać przy okazji serwisowania czy naprawy swoich samochodów. Akcja zwraca także uwagę na jakość i ofertę usług świadczonych w ramach niezależnego rynku motoryzacyjnego, który obejmuje producentów części, sieci dystrybucyjne i warsztaty samochodowe.
Świadomość kierowców dotycząca tego, gdzie serwisować samochód i jakie kupować do niego części jest niska, co w praktyce najczęściej przekłada się na ponoszenie przez nich wyższych kosztów, niż jest to konieczne. Wg statystyk, ceny w niezależnych warsztatach bywają niższe o połowę w stosunku do autoryzowanych serwisów. Kierowcy, na mocy rozporządzenia Komisji Europejskiej 461/2010 określanego skrótem GVO lub MV BER (z niem. Gruppen Freistellungs Ver Ordnung lub z ang. Motor Vehicle Block Exemption Regulation) mogą zlecać okresowe przeglądy i naprawy warsztatom niezależnym, bez ryzyka utraty gwarancji. Ponadto w autach objętych gwarancją dopuszczalne jest używanie części eksploatacyjnych pochodzących od niezależnych producentów, tańsze od sygnowanych logo producenta samochodów. Aby zachować gwarancję należy jednak pamiętać o spełnieniu takich kryteriów jak: zgodność serwisowania z zaleceniami producentów samochodów, umieszczenie odpowiedniego wpisu w książce serwisowej, zastosowanie części, których jakość jest co najmniej porównywalna oraz wystawienie faktury na serwis i części.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Bosch w kampanii "Bezpieczny Warsztat"