Niemiecki koncern Robert Bosch poinformował o nawiązaniu współpracy z kanadyjskim start-upem Mojio, z którym będzie rozwijał technologie połączeń bezprzewodowych. Dzięki nim samochody mają uzyskać dostęp do szerokiego zakresu usług cyfrowych.
Niemiecka firma podała również, że zainwestowała w start-up, który ma siedzibę w Vancouver. Kwota inwestycji nie została podana. Wcześniej Mojio zasilały funduszami takie firmy jak Amazon i Deutsche Telekom.
Bosch i Mojio chcą podłączać samochody do internetu, aby móc pobierać dane, których potrzebują klienci i producenci motoryzacyjni. Według firmy wspólne prace mają koncentrować się na komunikacji między pojazdami, diagnostyce czy wykrywaniu niebezpieczeństw.
- Uzyskując dostęp do ogromnej ilości danych, w tym bardzo dokładnych informacji z systemu wykrywania kolizji Bosha, powinniśmy móc ochronić więcej istnień ludzkich oraz usprawnić procesy weryfikacji roszczeń ubezpieczeniowych - mówił prezes Mojio Kenny Hawk.
Przedstawiciel oddziału Connected Mobility Solutions Bosha Kevin Mull podkreślił, że dzięki ich rozwiązaniom firmy ubezpieczeniowe będą mogły badać sprawy zdalnie, bez konieczności wysłania przedstawiciela. Partnerzy Boscha mają uzyskać dostęp do centrów telefonicznych firmy.
Mojio pracuje nad mobilnymi aplikacjami oferującymi usługi analityczne dla dużych zbiorów danych. Firma podała, że do tej pory zebrała informacje dotyczące ponad 11 mld km przejechanych przez klientów sieci telekomunikacyjnych Deutsche Telekom w Europie i T-Mobile w Ameryce Północnej.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Bosch wspólnie z kanadyjskim start-upem chce podłączyć samochody do sieci