PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Branża samochodowa się obroni

Autor: wnp.pl (AG)
09-05-2014 19:41
Branża samochodowa się obroni
Fot. PTWP (Michał Niwicz)

"Motoryzacyjna" sesja Europejskiego Kongresu Gospodarczego miała dać odpowiedzi na kilka kluczowych pytań, związanych z sytuacją na globalnym, a przede wszystkim europejskim, rynku samochodowym. Polski rynek stanowił niejako odniesienie dla tendencji dostrzeganych w skali makro.

Na początek kluczowe pytanie: w którą stronę zmierza motoryzacja? Uczestnicy spotkania wskazywali na zasadnicze zjawiska takie jak specjalizacja, unifikacja czy globalizacja. Dyskusję otworzył szef Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, który wskazał na wysoką specjalizację produktów. Wystarczy przytoczyć przykład dowolnego modelu auta, występującego w kilku odmianach nadwoziowych, kilkunastu wersjach napędowych i kilkudziesięciu opcjach wyposażeniowych.
Coś co jeszcze kilkanaście lat temu było nie do pomyślenia dziś stało się faktem - po kilka marek, nawet spoza macierzystych koncernów, korzysta ze wspólnych technologii, dostawców i platform. Celem jest oczywiście obniżka kosztów. W Europie koncerny samochodowe zderzyły się z problemem nasycenia. - Powoli zbliżamy się do granicy, mówił podczas EKG Jerzy Majchrzak Dyrektor Departamentu Innowacji i Przemysłu w Ministerstwie Gospodarki. - Klientów jest mniej, wzrasta znaczenie komunikacji zbiorowej, dochodzi do zmiany środków transportu, a więc i koncerny muszą korygować swój sposób myślenia. Daje o sobie znać coraz intensywniejsze parcie ku ochronie środowiska no i pytanie: co zrobić z samochodami gdy skończą swój żywot?

Mirosław Michna Partner firmy doradczej KPMG w Polsce zwrócił uwagę na wpływ urbanizacji i postępującej mobilności życia codziennego co wpływa np. na zmianę stylu zakupów. Są miasta na świecie, gdzie pojawiły się możliwości krótkotrwałego użycia samochodów. Auto pożycza się w jednym miejscu, a oddaje w innym. Poza tym coraz powszechniejsze staje się włączanie samochodów w cyfrową rzeczywistość. Jak mówi M.Michna, na świecie widać wyraźnie zindywidualizowanie potrzeb: - Klient będzie coraz częściej szukał innowacyjnego samochodu miejskiego - konceptu stylistycznego, auta o trafionym designie niezależnie od technologii napędowej, mówi ekspert.

Przyszłość motoryzacji jest bezemisyjna - przyjazna dla miasta i środowiska naturalnego - tak podczas EKG powiedział Zbigniew Palenica - członek zarządu Solaris&Coach. I wyraźnie wie o czym mówi: - Zajmujemy się tym od 2001 roku, kiedy zaczęliśmy wypuszczać trolejbusy. Nasze doświadczenie dało nam 40% rynku europejskiego. Teraz przyszedł czas na autobusy. Na 10 tys. pojazdów tego typu, kilkaset to hybrydy. Z.Palenica przypomina, że francuski Reunion jeździ tylko hybrydami Solarisa.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 087 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

583 512 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.