ByBre to nowy układ hamulcowy, który ma znacznie skracać drogę hamowania motorowerów oraz motocykli wyposażonych w mało i średniolitrażowe silniki.
System składa się z pływającego zacisku przedniego z trzema tłoczkami o średnicy 24 mm. Centralny tłok jest uruchamiany przez tylną pompę hamulcową o średnicy 14 mm ze zintegrowanym zbiornikiem, podczas gdy dwa tłoki zewnętrzne napędza przednia pompa hamulcowa o średnicy 12 mm zamontowana przy kierownicy.
Specjalny zawór usytuowany pomiędzy tylną pompą hamulcową, a przednim zaciskiem, rozdziela podział ciśnień pomiędzy przednimi i tylnymi zaciskami. Ma to gwarantować, że kiedy naciskany jest pedał hamulca, tylne koło będzie zawsze blokowane wcześniej niż przednie, co ma zapewniać większą wydajność niż standardowy układ hamulcowy. To również istotny element bezpieczeństwa, zwłaszcza dla początkujących kierowców, którzy obawiają się w pełni używać przedniego hamulca na śliskich nawierzchniach. Taki układ hamulcowy będzie obowiązkowy dla wszystkich skuterów i motocykli o pojemności do 125 ccm, a wszystko to za sprawą nowych regulacji Unii Europejskiej które wejdą w życie w 2016 r.
źródło: Brembo
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Brembo wprowadza markę ByBre